Leclerc elárulta, mitől táltosodott meg a Ferrari Ausztriában

Charles Leclerc races at the FIA Formula One World Championship 2019 in Spielberg, Austria on June 29, 2019 // Philip Platzer/Red Bull Content Pool // AP-1ZSYDWWAW1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Red Bull
Forma-1-es pályafutása második rajtelsőségét szerezte az Osztrák Nagydíj szombati időmérő edzésén Charles Leclerc – a monacói versenyző elárulta, változtattak a beállításokkal kapcsolatos filozófiájukon, ennek köszönhetően pedig erősebbé tudták tenni az autót.

A maranellói gárda folyamatosan új fejlesztésekkel igyekszik a Mercedes közelébe férkőzni, az SF90-es versenygép ugyanis hiába gyors az egyenesekben, a kanyarokban eddig rendre alulmaradt az ezüstnyilakkal szemben.

Habár az új aerodinamikai elemek még nem működnek tökéletesen, Leclercnek Spielbergben mégis sikerült rajtelsőséget szereznie.

Leclerc ráadásul a Red Bull Ring középső szektorában is a leggyorsabb tudott lenni, habár itt számos kanyar található.

„Azt gondolom, a legfőbb problémánk a legutóbbi versenyeken az autó elejével volt” – magyarázta a Ferrari versenyzője az időmérőt követő sajtótájékoztatón. „Egyszerűen nem volt elég jó a tapadás elöl.”

„Azt hiszem, ezen a hétvégén egy kicsit jobb lett a helyzet, kipróbáltunk különféle beállításokat, illetve beállítás-filozófiákat. Ez nem jelenti azt, hogy nagyot léptünk előre a korábbi versenyekhez képest, de itt most egészen jól működött.”

„Azt gondolom, azért sikerült olyan sok időt találnunk a második szektorban, mert erősebb lett az autónk eleje a legutóbbi versenyhez képest.”

Charles Leclerc races at the FIA Formula One World Championship 2019 in Spielberg, Austria on June 28, 2019 // Philip Platzer/Red Bull Content Pool // AP-1ZSNR4EQ51W12 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Leclerc 0,259 másodperccel volt gyorsabb az időmérőn, mint Lewis Hamilton, ráadásul a Q3-ban futott második gyorskörében javítani is tudott.

„Az első etap után a Q3-ban változtattunk egy kicsit az autón” – magyarázta.

„Tudtam, hogy az első szektorban emiatt egy kicsit hátrányban leszek, de ami azt illeti, nem volt olyan rossz a helyzet, és aztán sokat javítottam a harmadik szektorban, amit jó volt látni.”

„Nagyon örülök a rajtelsőségnek, de sajnálatos, ami Sebbel történt, mert ő is ott lehetett volna az első sorban. A rajt fontos lesz, hosszú az egyenes utána, de mi elég jók vagyunk a végsebesség tekintetében. Remélhetőleg meg tudjuk tartani a pozíciót az első három kanyarban, de a tempónk ígéretesnek tűnik.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!