Leclerc: Lenyűgöző teljesítményt nyújtottunk Ausztriában

Fotó: Alfa Romeo Sauber
Fotó: Alfa Romeo Sauber

Nem volt sima hétvégéje Ausztriában, az Alfa Romeo Sauber versenyzője, Charles Leclerc azonban újra pontszerző helyen tudott végezni.

A monacói tehetség lenyűgöző formát mutat idén: a sereghajtó Sauberrel Bakuban kezdte a pontszerzést, ahol a 6. helyen ért célba, majd Spanyolország, Kanada és Franciaország után a Red Bull Ringen is pontokat gyűjtött.

Pedig az időmérő edzésen a 13. legjobb időt elérő Leclercet még a rajtrácson is hátrébb sorolták 5 rajthellyel váltócsere miatt, sőt, a 20 esztendős tehetség bevallotta, a futam elején hibázott, ami miatt az utolsó helyre csúszott vissza.

„Nagyszerű versenyt futottunk. Nem voltunk a legjobb stratégián, de az igazság az, hogy mindenki ugyanezt a taktikát választotta: az ultralágy gumikat az első etapra, kivéve Marcust [Ericsson], aki a lágyakkal startol” – mondta Leclerc a média képviselőinek, köztük az F1VILÁG-nak a vasárnapi verseny után.

„Ki kellett állnunk a bokszba, amikor életbe lépett a virtuális biztonsági autó, ezután pedig nagyon nehéz volt befejezni a versenyt a lágy abroncsokkal.”

„A verseny elején elkövettem egy kisebb hibát, ami miatt hátrányba kerültünk, de aztán lenyűgöző teljesítményt nyújtottunk, gyorsan felzárkóztunk, gyorsan tudtunk előzni is, és pár kör után az utolsó helyről elkezdtünk feljönni a 9. helyre. Szóval nagyszerű teljesítmény volt ez az egész csapattól.”

„Az 5-ös kanyarban hibáztam. Tudtam, hogy az első körökben nagyon keményen kell nyomnom, hiszen a 18. helyről rajtolva kockáztatnom kellett. Azt hiszem, Pierre-t [Gasly] próbáltam épp megelőzni. Nem igazán tudom, mi történt, de valahogy sokan szélesen fordultak ebben a kanyarban, Pierre és Marcus is a kavicságyba hajtott. Próbáltam kifékezni Pierre-t, és mindketten kicsúsztunk.”

„De az egész verseny során keményen nyomtam, a hibám után még inkább.”

A versenyt végül Leclerc Fernando Alonso mögött, a 9. helyen zárta, a spanyollal azonban nem tudott mit kezdeni.

„Alonso a verseny végén nagyon gyors volt, és az abroncsai is jobb állapotban voltak az enyéimnél” – magyarázta a monacói, kinek csapattársa, Marcus Ericsson szintén szerzett egy pontot a Red Bull Ringen.

„Nagyon elégedett vagyok a hétvégi teljesítménnyel: az időmérőn a 13. helyet szereztünk meg, de aztán kaptam egy 5 rajthelyes büntetést. A futamon aztán a 13. vagy 14. helyen voltam, mielőtt kicsúsztam, így az utolsó helyről sikerült visszakapaszkodni a pontszerző zónába. Szóval nagyszerű eredmény ez a csapat számára.”

 

Kapcsolódó cikkek

Rosberg: Leclerc több időt érdemelt volna a csapatutasítás előtt

A Mercedesszel 2016-ban világbajnoki címet nyerő Nico Rosberg szerint az a csapatutasítás, amit a Ferrari alkalmazott a hétvégi Kínai Nagydíjon, igazán „kemény” volt Charles Leclerc szempontjából. Véleménye szerint a monacói több időt érdemelt volna.

Rosberg szerint helyesen döntött a Ferrari

A 2016-os év Forma-1-es világbajnoka, Nico Rosberg szerint a Ferrari csapata helyes döntést hozott azzal, hogy utasította Charles Leclercet a vasárnapi Kínai Nagydíjon, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt.

Leclerc megbeszélte a Ferrarival a történteket

Charles Leclerc leült csapatával, a Ferrarival, és megbeszélték az F1-es Kínai Nagydíj futamán alkalmazott csapatutasítást, amit a monacói már a futam során is megkérdőjelezett.

Szavazz! Mit gondolsz a Ferrari csapatutasításáról?

Vitás döntést hozott a Ferrari Forma-1-es csapata a vasárnapi Kínai Nagydíjon, amikor a verseny első szakaszában az elöl haladó Charles Leclercet arra utasították, engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt.

Friss hírek