Leclerc: Többet tanultam eddig az F1-ben, mint egész pályafutásom alatt

Fotó: Alfa Romeo Sauber
Charles Leclerc (MON) Alfa Romeo Sauber F1 Team at Formula One World Championship, Rd7, Canadian Grand Prix, Practice, Montreal, Canada, Friday 8 June 2018.

Az Alfa Romeo Sauber ifjú versenyzője, Charles Leclerc elárulta, a Forma-2-es bajnoki cím megnyerése után a Forma-1 nagyobb falat volt számára, mint várta.

A monacói tehetség számára nehezen indult a 2018-as F1-s idény, végül azonban sikerült elkapnia a fonalat, és már három versenyen is pontokat tudott szerezni, legjobb eredményei pedig eddig egy bakui 6. hely.

Leclerc elárulta, „őrület, hogy mennyi új dolog van a Forma-1-ben, és mennyire bele kell merülnie a részletekbe”.

A Sauber versenyzője azt mondja, az idei szezon első 7 versenyén többet tanult, mint korábban egész pályafutása alatt.

„Bár hároméves korom óta űzöm ezt a sportot, nem számítottam, arra, hogy ekkora ugrás lesz a Forma-1” – mondta Leclerc.

„A procedúrák száma, a vezetési stílus megváltoztatása, illetve minden más egy hatalmas előrelépést jelent. Kezdetben nehéz volt. Talán azt kívántam volna, hogy egy kicsit gyorsabban megértsem az autót, de két, illetve három verseny arra, hogy teljesen megtanuljam az autót, nem olyan sok. Ha valamin változtathattam volna, akkor ez lett volna az.”

Leclerc azt mondja, a versenyhétvégékre való felkészülésén is változtatott, hogy alkalmazkodjon a Forma-1 nagyobb intenzitásához.

„A versenyhétvége alapvetően már, sokkal sűrűbb a média és minden más miatt. De a cél ugyanaz: a lehető legjobb munkát végezni az autóban. Meg kell tanulni, hogyan dolgozz együtt ennyi emberrel, és számomra ez elég nehéz volt kezdetben.”

„Az F2-ben nagyjából egy emberrel beszélsz, aki a mérnököd, de itt rengeteg szakember felel a kisebb területekért. Némi időbe telik, amíg hozzászokik ehhez az ember.”

Fotó: Alfa Romeo Sauber

Az ifjú versenyző azt mondja, a Forma-2 kiváló felkészülést jelentett a Forma-1-re, ám a hibrid technológia nagy kihívást jelent a királykategóriában.

„A gumikezelés ugyanolyan szinten van, mint az F2-ben, de ott van az energia-menedzsment. Meg kell fontolni, mikor használjuk fel az energiát, miközben a többi versenyző ellen harcolsz, akinek rengeteg tapasztalatuk van már.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!