Leclerc: Vettel megpördülése után elkezdhetett játszani a Mercedes

Italian Grand Prix, Start, Monza, 2019
Fotó: Italian Grand Prix
A Forma-1-es Olasz Nagydíjon győztes Charles Leclerc azt mondja, komoly lépéselőnybe került a Mercedes csapata Monzában azt követően, hogy csapattársa, Sebastian Vettel megpördült – a németek ugyanis belekezdhettek taktikai játszmájukba.

Vettel a 4. helyen haladva pördült meg az Ascari-sikánban a vasárnapi verseny első szakaszában, majd ütközött Lance Stroll-lal, ami miatt hamar a bokszutcába kényszerült.

Leclerc eközben igyekezett maga mögött tartani a Mercedeseket, ahol megosztották a versenyzők taktikáját: Lewis Hamilton a verseny középső fázisában elévágással próbálkozott, miközben Valtteri Bottas első etapját elnyújtották, így a futam végén frissebb gumikkal tudta támadni a monacóit.

A Ferrarinál persze igyekeztek jó döntést hozni Leclerc számára: a monacói versenyző kerékcseréje során a kemény keverékű gumikat szerelték fel, miközben a Mercedesek a közepes vegyületet kapták a második etapra.

„Azt gondolom, a stratégia jó volt” – mondta Leclerc.

„Nyilván trükkös helyzetben voltunk, hiszen két Mercedes volt mögöttünk, és én voltam az egyetlen Ferrari. Elkezdhették játszani a játékukat azzal, hogy az egyik autóval sokáig elmentek, a másikkal pedig korábban kiálltak.”

„Trükkös volt, de végül jó döntést hoztunk a kemény keverékkel.”

Arra a kérdésre, hogy mennyivel volt nehezebb dolga úgy, hogy Vettel nem volt ott az élmezőnyben, Leclerc kifejtette: „Nyilván mindig könnyebb a helyzet, ha két autó van egy helyett.”

„De nyilván Seb az időmérőn rendkívül balszerencsés volt, nem tudott mért kört futni a Q3-ban a második etapban. Biztos vagyok benne, hogy jobb lesz a helyzete a következő versenyeken.”

Leclerc egyébként a verseny során a Ferrari „B-tervére” állt át, ami Mattia Binotto elmondása szerint „egyszerűen egy hosszabb első etap” volt.

A döntést, miszerint a kemény keveréket rakják fel a második etapra, a Ferrari az első etapban gyűjtött adatokra alapozta.

„A degradáció az első etap végén [a lágy gumikkal] nem volt kritikus, de azért jelen volt” – mondta Binotto.

„Tudtuk, hogyha feltesszük a kemény keveréket, jobb lesz a tempónk a verseny végén. Mivel a többiek a közepesen voltak, tudtuk, hogy a kiállás utáni első kör nehéz lesz. Ez volt a győzelem kulcsa.”

„Azt gondolom, merész, de helyes döntést hoztunk.”

A Mercedes világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton a futam végén nem tudta már támadni Leclercet, sőt, annyira elfogytak az abroncsai, hogy hibázott, és pozíciót veszített Bottasszal szemben is.

„Megkérdeztem délelőtt, hogy mehetnék-e a kemény keverékkel, de azt mondták, nem” – mondta a brit a leintés után.

„Azért mondták ezt, mert nem köröztünk ezzel a keverékkel, és nem tudtuk, hogy elég gyors-e. Az a gumi, amit kaptam, gyors volt, de szóltam, hogy jó eséllyel elfogynak majd.”

A címvédő egyébként azt mondja, a második hely ezzel a gumiválasztással elérhető lett volna, de a győzelem valószínűleg a kemény keverékkel sem jött volna össze.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!