Verstappen vs. Ocon

Lehetnek gondok a Renault F1-es autójának hűtésével

Fotó: Renault Sport F1
Fotó: Renault Sport F1

Komoly kihívásokkal néz szembe versenyautójának hűtése szempontjából a Renault Forma-1-es csapata, miközben igyekszik majd folyamatosan javítani az R.S.18-as modell aerodinamikai teljesítményén.

A francia istálló komoly előrelépést tett 2017-ben, idén pedig szeretne még többet javulni.

Bob Bell, az istálló technikai igazgatója elárulta, rendkívül keményen dolgoztak azért, hogy javítsanak a karosszérián, és a szigorodó motorszabályok ellenére nem kötöttek kompromisszumokat a megfelelő hűtés érdekében.

Amikor a szakembert arról kérdezték, az, hogy idén már csak 3 erőforrást lehet büntetlenül felhasználni, milyen hatással van a 2018-as autó tervezésére, így felelt: „Hatással lehet bizonyos hőmérsékleti feltételekre, melyeknek meg kell felelnünk, amikor az erőforrást integráljuk a kasztniba – de nem nagy mértékben” – mondta a szakember.

„Ha megnézik a tavalyi autót és összehasonlítják a tavalyival, láthatják, hogy még hosszabb lett, hogy így próbáljunk meg összehozni minden összetevőt. Emiatt az autó hőáramlását még nehezebb kordában tartani.”

„Rendkívül keményen dolgoztunk azért, hogy elérjük a lehető legnagyobb aerodinamikai teljesítményt, és ez azt jelenti, hogy mindent szorosan összesűrítettünk, és a hőkezelés szempontjából több fejfájást adtunk magunknak.”

A Renault az utolsó előszezoni tesztnapon váltógondokkal küszködött, így a nap nagy részét a garázsban töltötte. A rossznyelvek szerint a váltócserét nehezítette, hogy a versenyautó hátulját az idei évre nagyon szűkre szabta a csapat, a Renault azonban ezt cáfolta.

A francia istálló az idei évre a váltóstruktúrán is változtatott, hogy könnyebbé tegye az autót. A csapat technikai igazgatója, Nick Chester elárulta, a súllyal való spórolás kulcsterületnek számít autójuk fejlesztésében.

„Szeretnénk súlyt spórolni és ballasztokat elhelyezni, ezáltal csökkenteni a tömegközéppontot” – nyilatkozta a szakember.

„Ez olyasvalami, amin folyamatosan dolgozunk. Persze ehhez sok kilométer szükséges. Ha sikerül könnyebbé tennünk az autót, könnyebb komponenseket hozunk, kipróbáljuk péntekenként, és aztán elkezdünk velünk versenyezni.”

„Egy új autó esetében nem egyetlen komponensről van szó, hanem egy kicsit mindenről. Az ember próbál nem túl konzervatív lenne, de aztán körülnézünk, hogy miből is lehetne elvenni.”

 

Kapcsolódó cikkek

Egy csatorna okozta Ricciardo vesztét

Balszerencsésen indult Daniel Ricciardo renault-s karrierje: egy vízelvezető csatorna okozta korai balesetét a szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíjon.

Hamilton az élen a Ferrarik előtt Melbourne-ben

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj szombati szabadedzésén. A brit versenyzőt Sebastian Vettel követi a második, Charles Lerclerc a harmadik helyen.

Hamilton egy hajszállal Vettel előtt az év első F1-es edzésén!

A Mercedes világbajnoki címvédője, Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a 2019. évi Forma-1-es világbajnoki sorozat első szabadedzésén, Melbourne-ben. A brit versenyzőtől mindössze 38 ezreddel maradt le Sebastian Vettel, akit csapattársa, Charles Leclerc követett szorosan.

Friss hírek