Ma további részletek derülnek ki az F1 jövőjéről - F1VILÁG.HU

Ma további részletek derülnek ki az F1 jövőjéről

HIRDETÉS
Fotó: Renault

További részleteket ismertet a Forma-1 csapataival a 2021-es szabályváltoztatásokkal kapcsolatban a sportág tulajdonosa, a Liberty Media.

Az amerikai vállalat a Bahreini Nagydíj hétvégéjén öt pontban ismertette legfőbb jövőbeli törekvéseit.

A tervek szerint 2021-től egyszerűbb és hangosabb motorokat használnának az F1-ben, bevezetnék a költségvetési plafont, igazságosabban osztanák szét a bevételeket, és új technikai szabályokkal tennék látványosabbá a versenyzést.

A Liberty Media pénteken, Monacóban további részleteket ismertet majd a Forma-1 résztvevőivel.

„Ez egy rendkívül összetett ügy, hiszen a potenciális költségvetési plafonról, a technikai szabályokról és a bevételek elosztásáról is szó van, szóval több labda van a levegőben, amiket el kell kapnunk” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.

„Nagyon remélem, hogy produktív találkozó lesz, így még többet tudhatunk meg, és ennek megfelelően járhatunk el.”

A leginkább vitatott eleme a tervezett változtatásoknak a költségvetési plafon – melyet állítólag évi 150 millió dollárban határoznának meg –, valamint az MGU-H eltávolításával leegyszerűsített erőforrások.

A Liberty Media a pénzelosztási metóduson is változtatna. Jelenleg a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Renault és a Williams „történelmi jelentőségük” révén nagyobb bevételre tesz szert, ráadásul a Ferrari – mint a Forma-1 legpatinásabb csapata – további bónuszban részesül.

„Remélhetőleg számos részletet megtudhatunk a találkozón a Liberty következő lépéseivel kapcsolatban” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapafőnöke.

Hirdetés

„Felelősségteljes lépésekre van szükség, mert néhány dolog – például a költségvetési plafon – ezernyi munkavállalót érint a csapatok és beszállítók révén, főleg az Egyesült Királyságban.”

A legfőbb témát a mai ülésen kétségkívül a motorszabályok, illetve a költségekkel kapcsolatos lépések szolgáltatják majd.

A jelenlegi gyártók közül egyébként csak a Renault kötelezte el magát a Forma-1 mellett a 2020 utáni időszakra.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ma további részletek derülnek ki az F1 jövőjéről
Hamilton a 18. rajthelyéről: Sz*r ügy
Perez majdnem kiesett a Q1-ben, mielőtt második rajthelyet szerzett
Sainz miatt megóvja az időmérő eredményét az Aston Martin!
Verstappen: Az időmérőre sikerült még jobbá tennünk az autót
Sainz megoldotta, hogy ne érje túl nagy ütés a Ferrarit

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!