Magnussen a leggyorsabb, bajban a Red Bull

A McLaren újonca, Kevin Magnussen futotta meg a legjobb köridőt a Forma-1-es csapatok jerezi tesztjének harmadik napján, ahol tovább folytatódott a világbajnok Red Bull Racing vesszőfutása.


A McLaren újonca, Kevin Magnussen futotta meg a legjobb köridőt a Forma-1-es csapatok jerezi tesztjének harmadik napján, ahol tovább folytatódott a világbajnok Red Bull Racing vesszőfutása.

A Lotus kivételével ma minden csapat pályára gurult a dél-spanyolországi versenypályán, ki több, ki kevesebb sikerrel. A Marussia számára már az egyfajta sikerként könyvelhető el, hogy új autója egyáltalán megérkezett Jerezbe, egy technikai malőr miatt ugyanis azt csak tegnap tudták útnak indítani a gárda főhadiszállásáról, Banbury-ből.

Az új, MR03-as kódjelet viselő versenygép végül délután Max Chilton révén gurult pályára – mért kört ugyan nem futott, ám még így is eredményesebb napot zárt a kiscsapat, mint az elmúlt években domináló, a világbajnoki címeket sorra nyerő Red Bull.

Az energiaital-gyárosok ugyanis tovább folytatták vesszőfutásukat: azt követően, hogy a címvédő Sebastian Vettel az elmúlt két napban mindössze 11 kört tudott megtenni a 4,4 kilométer hosszú versenypályán, új csapattársa, Daniel Riccardo sem járt sok sikerrel.

Az ausztrál tehetség ma először foglalhatott helyet az RB10-es versenygépben, mely néhány kanyar után csúnya füstöt eregetve állt meg alatta. Ricciardo később ugyan két kör erejéig még visszatért a pályára, az osztrák istálló azonban kénytelen volt belátni, amíg nem sikerül megfelelően orvosolni a problémákat, addig nincs értelme a körözésnek.

Márpedig problémák vannak bőven: nem elég, hogy a csapat küszködik a Renault-motorok energiatároló-rendszerével – ahogy a franciák valamennyi partnercsapata –, a Red Bull dolgát még az is megnehezíti, hogy a csapat sajátos módon installálta az új, 1,6 literes V6-os turbómotor vezérlőelektronikáját az RB10-es versenygépbe, ami mindkét fél számára komoly fejtörést okoz.

Az efféle megoldáson változtatni nem egyszerű feladat, mert a mérnökök az autó tervezése során minden apró helyet a lehető legjobban kihasználnak.

A Red Bull tehát az eddig eltelt három napban mindössze 14 kört tett meg Jerezben, miközben a Mercedes például 177-et! A Milton Keynes-i alakulatnál tehát bőven lesznek álmatlan éjszakák a soron következő, bahreini kollektív teszt előtt. Addig viszont még egy tesztnap hátravan Jerezben, a csapat vélhetően mindent megtesz majd azért, hogy a lehető legtöbb időt a pályán töltse.

Miközben a Red Bull szenved, a tavaly küszködő McLarennél úgy tűnik, szépen alakulnak a dolgok. Miután a nyitónapot kénytelen volt kihagyni a csapat, ma délelőtt ismét Jenson Button ülhetett autóba, és összesen 40 kört tett meg az MP4-29-es versenygéppel. Délutánra aztán átadta a volánt újonc csapattársának, Kevin Magnussennek, aki egymás után rótta a köröket: 52-szer ment körbe a spanyol versenypályán, és a nap legjobb idejével (1 perc 23,276) zárt az élen.

Button végül negyedik lett, a két mclarenes közé Felipe Massa, valamint Lewis Hamilton férkőzött be. Massa ma először vezethette új csapata, a Williams idei versenygépét, és meglehetősen produktívra sikeredett az első munkanap: 47 kör megtétele után lett második, mögötte Hamilton 62 körrel végzett harmadikként.

A Ferrari színeiben ma a kétszeres világbajnok Fernando Alonso folytatta a Kimi Räikkönen által megkezdett munkát, a spanyol 2 másodperces hátránnyal ötödik lett, ám az mindenképpen biztató, hogy 58 körre volt képes az F14 T jelű versenyautóval. Pedig a napja nem volt problémamentes, délelőtt ugyanis egyszer kénytelen volt leparkolni a pálya szélén, miután a Ferrari szakemberei elveszítették a telemetriai kapcsolatot a versenygéppel.

Nemcsak Alonso miatt kellett egyébként meglengetni a piros zászlókat a nap folyamán: a már említett Ricciardo, valamint Nico Hülkenberg alatt is megállt az autó délelőtt, délután pedig Adrian Sutil csapta falnak Sauberjét a 7-es kanyarban.

A Toro Rossónál is foghatták a fejüket, délután ugyanis Jean-Eric Vergne alatt fél órán belül kétszer is megállt az STR8-as. Végül 30 körrel zárta a napot a francia, Hülkenberg mögött hetedik lett.

A Caterham versenygépét a gárda tartalékosa, Robin Frijns nyüstölte ma, már amennyire az általa megtett 10 kör valóban annak számít. Információink szerint ismét a Renault-motorral voltak gondok, ezt támasztja alá az is, hogy a franciák aggregátjaival köröző versenygépek közül csak a Toro Rosso futott mért kört – ám az is kétszer lerobbant a pályán.

A teszt holnap a zárónappal folytatódik Jerezben.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!