Maldonado: Renault-motorral is jók lehetnénk

Pastor Maldonado szerint nem lenne tragédia, ha a Lotus Forma-1-es csapata a jövőben ismét Renault-motorokat használna a száguldó cirkuszban.


Pastor Maldonado szerint nem lenne tragédia, ha a Lotus Forma-1-es csapata a jövőben ismét Renault-motorokat használna a száguldó cirkuszban.

Az enstone-i gárda még tavaly döntött úgy, hogy lecseréli a francia gyártó erőforrásait a Mercedes-motorjaira: a Lotus hosszú távra szóló megállapodást kötött a csillagos márkával.

Az elmúlt időszakban azonban számos pletyka látott napvilágot arra vonatkozóan, hogy a Lotus ismét szövetségre léphet a Renault-val – nem is akármilyen formában!

Úgy hírlik, a kiscsapat a francia gyártó gyári alakulatává nőheti ki magát hamarosan, amennyiben a Renault igazgatótanácsa úgy határoz, hogy a jövőben nem csupán motorbeszállítóként akar részt venni az F1-es küzdelmekben.

Mivel a Renault jelenleg motorgyártóként meglehetősen gyenge formát nyújt, míg a Mercedesszel egyértelműen előrelépett a Lotus, Pastor Maldonadót arról faggattuk az Osztrák Nagydíj hétvégéjén, szíve szerint minek örülne jobban: ha a Mercedes-erőforrásokkal folytathatnák, vagy annak, ha a Renault gyári csapataként versenyezhetnének az F1-ben.

„Erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni” – mondta az F1Világ.hu-nak adott exkluzív interjújában a venezuelai versenyző.

„Az idei szezonban rengetegen kérdezgetnek a Mercedes-motorokról, de ez az egész nemcsak a motorokról szól, hanem a csapatról, az egész csomagról. Márpedig a csomag is kiválóan működik.”

Mal

Maldonado azt mondja, bár való igaz, hogy az új motorformula bevezetése óta az erőforrásoknak jóval komolyabb szerep jut az F1-ben, egy erős aerodinamikai csomag, valamint egy kiválóan dolgozó csapat nélkül nem lehetne jó eredményeket elérni.

Ha tehát a Lotus esetleg Renault-erőforrásokkal folytatná a jövőben, az sem jelentené azt, hogy küszködés vár az istállóra.

„Láthattuk, hogy tavaly a Red Bull második lett a pontversenyben a Renault-motorokkal, szóval az ő csomagjuk is egyben volt, még ha az erőforrásuk nem is éppen a legjobb volt – hiszen rengeteg probléma adódott vele. Szóval minden attól függ, egy csapat hogyan halad a fejlesztésekkel az idény során.”

„Működési szempontból, a fejlesztéseket tekintve a mi csapatunk is kiválóan teljesít.”

Lapunk a csapathoz közel álló forrásoktól úgy értesült, a Lotus továbbra is komoly anyagi gondokkal küszködik, így továbbra is benne van a pakliban, hogy a Renault gyári csapataként folytatják a jövőben.

Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője nemrégiben elárulta, a 2015-ös szezon második felében hoznak döntést arról, hogy minden erejükkel a Red Bullt támogatják-e tovább, vagy esetleg gyári csapatot indítanak a Forma-1-ben – ugyanakkor az sem kizárt, hogy hátat fordítnak a királykategóriának.

„Sietségre nincs okunk, ám gondolom, hogy a Red Bull is lassan szeretné tudni, milyen motor helyezkedik majd el 2017-től a váltójuk és az üzemanyagtartályuk között” – mondta a szakember.

„Pontosan tudom, hogy egy olyan istállóról van szó, mely meglehetősen korán elkezd már tervezgetni, szóval a 2015-ös év második felében szeretnék már tudni, mi lesz 2017-ben.”

„A legjobb, amit momentán tehetünk, hogy feltételezzük, együtt folytatjuk – mi motorszállítóként, ők pedig a Renault motorpartnereként.”

„Ugyanakkor szem előtt kell tartanunk a jövőnket is. Alakulhat úgy, hogy más irányba indulunk el, ha azonban nincs versenyképes motorunk, akkor nincs jövőnk sem.”

Renault

Abiteboul elárulta, egyelőre nem a gyári csapat indítása élvez prioritást, de nem kizárt, hogy ebbe az irányba indulnak el.

„Egy saját csapat indítása csak akkor válik aktuális kérdéssé, ha nem tudjuk megoldani a jelenlegi helyzetet a Red Bull-lal. Üzleti szempontból teljesen más, amikor van egy saját csapatod, hiszen szerezhetsz bevételeket a támogatóktól, a FOM-tól, az értékesítésből, és így tovább.”

„Korábban csapatként működtünk, szóval pontosan tudjuk, milyen költségekkel jár, és azt is, hogyan kell felépítenünk. Elég csak megnézni a Mercedest: ők is sokkal kevesebbet költenek a csapat működtetésére, mint a motorprojektre.”

„Hangsúlyozom, momentán nem erre fókuszálunk, hiszen elsősorban motorokat szeretnénk gyártani, de lehetnek üzleti okai is annak, hogy végül saját csapatot indítunk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!