Mallya nem állt a Mercedes-Honda szerződés útjába

A Force India csapatvezetője, Vijay Mallya elárulta, hogy valóban jóvá kellett hagynia, hogy motorpartnere, a Mercedes-Benz elláthassa erőforrásaival a névváltozás előtt álló Honda Racing istállót a 2009-es idényben.

A Force India csapatvezetője, Vijay Mallya elárulta, hogy valóban jóvá kellett hagynia, hogy motorpartnere, a Mercedes-Benz elláthassa erőforrásaival a névváltozás előtt álló Honda Racing istállót a 2009-es idényben.

A jelenlegi szabályok értelmében egy motorgyártó maximum két csapatnak szállíthat egységeket a Forma-1-ben, további alakulatok kiszolgálásához az FIA illetve a csapatok jóváhagyása szükséges.

Ez pedig azt is jelenti egyben, hogy a Force India vezetője elméletileg, sőt gyakorlatilag is megakadályozhatta volna azt, hogy osztoznia kelljen a Mercedes motorokon egy másik csapattal az idei szezonban.

Mallya azonban elmondta, a sport érdekében nem élt ezzel a lehetőséggel és nem állt a Honda Racing útjába, ugyanis mindnyájuknak az az érdeke, hogy tíz csapat sorakozzon fel a rajtrácsra a szezonnyitón Melbourne-ben.

“Az FIA szabályai szerint egy motorszállító csak két csapatot láthat el egységekkel” – mondta Mallya a riportereknek az e heti tesztprogramnak helyet adó Jerezben.

“Ami a Mercedest illeti, az McLaren és Force India. Véleményem szerint ez csak egy évre szóló együttműködés lesz, és úgy döntöttem, engedélyezem a Mercedesnek, hogy ellássa motorokkal az ex-Honda csapatát, hogy életben maradhasson.”

“Kifogásolhattam volna, de úgy határoztam, hogy a Forma-1 érdekében nem teszem. Senki nem szeretné azt, ha egy újabb csapat eltűnne. Sajnálatos módon a tavalyi évben a Super Aguri távozott, és nem gondolom, hogy jót tenne a sportnak, ha még egy csapat elhagyni kényszerülne a királykategóriát.”

Mallya szerint ez is bizonyítja, a csapatok mindenre készek azért, hogy megmentsék a sportot. Az indiai milliárdos optimistán tekint a jövőbe, és meg van győződve arról, hogy ha sikerül drasztikusan csökkenteni a költségeket, újabb csapatok érkezhetnek az F1-be.

“Rá kellett jönnünk, hogy néha pozitívabbnak kell maradnunk, hogy sértetlen maradjon a sport” – mondta Mallya. “Reményeim szerint 2010-ben drasztikusan csökkennek a költségek, és nem lesz határtalan költekezés, illetve csak minimális eltérés lesz a bevételek és a kiadások között.”

“Ha a költségek egy bizonyos szint alá mennek, és kevés pénzből is jól lehet majd teljesíteni a versenyeken, ahogy azt Max és Bernie szeretné, akkor életképes lesz az üzlet, és még több csapat lesz a Forma-1-ben. Nem látom akadályát annak, hogy ne lehetne 24 autó a rajtrácson, és ez mindenképpen jó a sportnak.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!