Megosztás:

Már az első kör végén lehet kerékcsere Monacóban

Jól bírják a gyűrődést a gumik Monte-Carlóban.
Jól bírják a gyűrődést a gumik Monte-Carlóban. © Red Bull Racing

Akár 1 kerékcserével is teljesíteni lehet majd a vasárnapi, monacói versenyt, a Pirelli ultralágy abroncsai ugyanis a gumiszállító állítása szerint kibírnák akár az egész versenytávot.

Ez pedig azt jelenti, hogy a csapatok akár úgy is dönthetnek, hogy mindössze 1 rövid etapra teszik fel a kötelezően használatos másik keveréket, a szuperlágyat.

Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke úgy fogalmazott, lehetnek olyan versenyzők a top 10-en kívül, akik már rögtön a rajt után kiállnak a bokszba, hogy a szuperlágy abroncsokat ultralágyakra cseréljék. Ez a taktika egy korai biztonsági autós szakasz révén teljesen logikussá válhat.

„Többé-kevésbé nulla a degradáció” – mondta Isola.

„A második edzésen a versenyszimulációk nagyon következetesek voltak. Ezt is vártuk. Az ultralágy és a szuperlágy gumik között körönként mintegy 0,7 másodperc a különbség. Lehet, hogy a versenyen ez a különbség kisebb lesz, de ez teljesen normális.”

„Gyanítom, hogy mindenki az ultralágyakkal megy majd hosszú etapot. Majd meglátjuk, mert itt a biztonsági autós szakasz esélye elég nagy.”

„Lehet, hogy valaki a szuperlágyon rajtol, és egy biztonsági autó esetén már rögtön fel is rakja az ultralágyat, és végigmegy vele a versenyen.”

„A gumikopás nem probléma, mint ahogy a degradáció sem. Csütörtökön az abroncsok tökéletesek voltak, nem volt hólyagosodás, sem pedig szemcsésedés.”

„Lehetnek eltérő stratégiák, hiszen mindenki akkor cserél, amikor akar, függően a körülményektől. Ha a biztonsági autó nem jön be a futam elején, lehetnek különböző szituációk.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Német lapértesülések szerint nem kizárt, hogy már jóval az Olasz Nagydíj előtt meghosszabbítja...

Hozzászólások

( komment)