Hírek

Már most kihívást jelent a Honda-motor a Toro Rossónak

Komoly fejtörést okoz a Toro Rosso mérnökei számára az, hogy az istálló jövőre már nem a Renault, hanem a Honda erőforrásait használja a Forma-1-ben.

James Key, az olasz kiscsapat technikai igazgató elmondása szerint ugyanis a két V6-os erőforrás kialakítása nagyban eltér egymástól – a turbókompresszor eltérő elhelyezkedése miatt egyáltalán nem könnyű integrálni a Honda-motort a Toro Rosso versenygépébe.

A McLaren – mely jövőre a Honda helyett Renault-motorokat használ majd – hasonló kihívásokkal néz szembe.

„A motorok teljesen mások” – mondta James Key, a Toro Rosso technikai főnöke. „Egy nagyon szépen összeszerelt motorról van szó, de a teljes erőforrás architektúrája teljesen más.”

„Nem ugyanarra a helyre kell betennünk. Van némi munka az autó kialakításával, hogy alkalmazkodni tudjunk.”

Key hozzátette, nagyon fontos, hogy ne kelljen sutba dobni azt az aerodinamikai munkát, amit eddig elvégeztek 2018-ra.

„Próbálunk alkalmazni egy szabályt – ha egy autó már egy ideje a fejlesztési folyamatban jár, nem zavarjuk meg a fontosabb elemeket, mint például az aerodinamikai kialakítást, hogy ne kelljen a nulláról indulnunk túl sok területen.”

„Amennyire tudtuk, átalakítottuk az autót belül. Emiatt pedig teljesen máshogy álltunk hozzá a kasztnitervezéshez, a váltó is másképp működik, és így tovább. Néhány koncepciót átmentettünk, és továbbfejlesztettük őket az idei autóhoz.”

A váltót egyébként a Toro Rosso magának tervezi, de a Red Bull Technology alkatrészeit használják – a 2018-as idényre az autó ezen eleme is megújul majd.

„A kialakítása és a mérete más lesz ehhez a motorhoz. A koncepció ugyanaz, de az architektúra más” – mondta Key, majd hozzátette, a Toro Rosso sokkal több fejlesztést végez önállóan, mint azt az emberek gondolják.

„Szerintem sokkal több dolog zajlik az STR-nél, mint azt az emberek gondolják. Az, hogy nem ismerik a Toro Rossót, nagyon frusztráló.”

„Bár sok értelme van összeállnunk a Red Bull Racinggel, ahol lehet, nekünk is megvan a saját aerodinamikai részlegünk Bicesterben, a saját szélcsatornánk – és ez teljesen független.”

„Az autó teljes tervezése Faenzában zajlik. Ami a Red Bull Technology-től érkezik, az a váltó néhány belső összetevője.”