Mateschitz: A Red Bull elbukta a bajnokságot

A Red Bull birodalom feje, Dietrich Mateshitz szerint a hétvégi Olasz Nagydíjon végleg elvesztették a reményt az idei vb-cím megszerzésére, amit nagyban motorpartnerük, a Renault gyengélkedésének köszönhetnek.

A Red Bull birodalom feje, Dietrich Mateshitz szerint a hétvégi Olasz Nagydíjon végleg elvesztették a reményt az idei vb-cím megszerzésére, amit nagyban motorpartnerük, a Renault gyengélkedésének köszönhetnek.

Miközben a világbajnokság élén álló Brawn kettős győzelmet aratott, a Red Bull Racing csak egyetlen pontot szerezett Monzában, ahol Mark Webber már az első körben kiesett, Sebastian Vettel pedig csak a nyolcadik lett.

Ezzel pedig komoly hátrányba kerültek a Brawnnal szemben, és bár matematikai esélyük még van a vb-cím megszerzésére, Mateschitz szerint hatalmas szerencsére lenne szükségük ahhoz, hogy révbe érjenek.

“Valójában már korábban megtörtént” – felelte az üzletember arra a kérdésre, hogy Monzában végleg véget ért-e a Red Bull számára a bajnoki címért folytatott küzdelem.

Az energiaital birodalom feje leginkább motorpartnerüket, a Renault-t hibáztatja ezért, mert sem a teljesítmény, sem a megbízhatóság terén nem tudta felvenni a versenyt a riválisok autóban dolgozó Mercedes-Benz V8-as egységgel.

“Az okok a motorban keresendők, mert erőforrásaink gyengébbek voltak, mint néhány ellenfelünké, és a szabály, miszerint a versenyzők nyolc motort használhatnak el egy szezonban, tesztelés és fejlesztés nélkül, szintén nem segített minket” – folytatta.

“Azok az idők már elmúltak, mikor egy csapat az egész szezonban dominálni tudott. Egy mai autó nem olyan, amely minden típusú pályán a leggyorsabb tud lenni. Mint a versenyzők, egyszer fent, egyszer lent.”

A Red Bullnak az utóbbi időben több motorproblémája volt, a legemlékezetesebb a valenciai eset, mikor Vettel autójában egymást követő két napon is elfüstölt egy-egy vadonatúj motor, ami miatt a szabadedzéseken spórolnia kell, ami szintén visszaveti a munkában.

Mateschitz úgy gondolja, hogy még a spórolás ellenére sem fogja tudni elkerülni a német az extra motor beszerelésével járó tíz rajthelyes büntetést a szezon hátralévő részében, ami szintén komoly hátrányt jelent majd számára a vb-címért folytatott küzdelemben.

“Az első dolog, amire számítok, egy tíz rajthelyes büntetés, mivel eljön az a pont, mikor szükségünk lesz egy kilencedik motorra” – mondta. “Bár soha nem lehet kizárni az újabb sikert, és győzelmet, azonban kétségeim vannak afelől, hogy a hátralévő négy versenyen kivétel nélkül az élen végez mindkét versenyzőnk.”

“A szabadedzéseken sem tudunk alapos felkészülést végezni a versenyre, mivel a motorok miatt spórolnunk kell a körökkel. Szóval nagyon nehéz helyzetben vagyunk, és így kell versenyeznünk.”

“A csapat fantasztikus munkát végez, csak dicsérni tudom őket, hiszen folyamatosan jobb és jobb teljesítményt nyújtanak. Azonban az idei szezon világosan megmutatta, hogy a legjobb versenyzők és a legjobb autó nem elég a sikerhez” – tette hozzá Mateschitz célozva ezzel a Renault motorra.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!