Maximálhatják a csapatok költségvetését a Forma-1-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség a további költségcsökkentő intézkedések keretén belül maximalizálhatja a csapatok költségvetését a 2010-es idénytől, amennyiben a javaslat átmegy a Motorsport Világtanács márciusi ülésén.

A Nemzetközi Automobil Szövetség a további költségcsökkentő intézkedések keretén belül maximalizálhatja a csapatok költségvetését a 2010-es idénytől, amennyiben a javaslat átmegy a Motorsport Világtanács márciusi ülésén.

Az autosport.com értesülései szerint a szövetség ezzel akarja megakadályozni a további csapatok távozását, és elősegíteni az új alakulatok érkezését a Forma-1-ben.

Már idén is számos megszorítás került bevezetésre, melyekkel egyes források szerint harmadára csökkennek a csapatok költségei a sportban, ám még ez sem elég csábító ahhoz, hogy újabb alakulatok érkezzenek a királykategóriába.

Éppen ezért az FIA további költségcsökkentésre irányuló intézkedések bevezetését tervezi, amivel a kiscsapatok 50, a nagyok pedig 100 millió eurós költségvetésből gazdálkodva is eredményesen tudnak majd szerepelni a bajnokságban.

“A nehéz gazdasági helyzetre való tekintettel, amely továbbra is hátrányosan érinti a Forma-1 szponzorait, és a nagy autógyártókat, az FIA készen áll radikális javaslatokat tenni a 2010-es idényre” – áll a szövetség pénteken kiadott közleményében.

“Amennyiben a Motorsport Világtanács elfogadja ezeket, az új szabályok lehetővé fogják tenni, hogy a csapatok a jelenlegi költségvetésük töredékéből versenyezzenek, ráadásuk szembe tudjanak szállni a nagyobb istállókkal.”

“Ezek a szabályok nem fognak kihatni a biztos lábakon álló csapatokra, melyek gyári támogatást élveznek, azonban lehetővé teszik az új csapatoknak, hogy betöltsék az üres helyeket a rajtrácson a 2010-es idényre, továbbá lecsökkentik az esélyét annak, hogy újabb csapatok távozzanak a bajnokságból.”

“A javaslatokat a Motorsport Világtanács március 17-i ülése elé terjesztjük.”

Bár az FIA sajtószóvivője nem kívánt arról nyilatkozni, hogy milyen megszorítások kerülhetnek bevezetésre a következő idényben, a csapatok már egy ideje egyeztetnek arról, hogy egységesítsék a teljesítménybeli különbséget nem eredményező elemeket, valamint tovább korlátozzák a munkát a gyárakban, és csökkentsék a teszteket.

Az irányító testület már többször megemlítette a költségvetés maximalizálásának lehetőségét, azonban a csapatok eddig elzárkóztak ennek bevezetése elől, mondván, annak betartását nagyon nehéz lenne, sőt talán lehetetlen is lenne ellenőrizni.

Az FIA elnöke, Max Mosley azonban továbbra is azon van, hogy valamilyen módon mégis szabjanak felső határt a csapatok költségvetésének, mert csak így lehet konkrétan csökkenteni a költségeket – ugyanis hiába vezetnek be megszorításokat egyes területeken, az ott megspórolt pénzt a csapatok máshol többszörösen elköltik, ha arra van keretük.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!