A McLaren vezetése biztos benne, hogy a Renault tisztességtelen előnybe került azzal, hogy felhasználta a wokingiaktól szerzett titkos információkat idei autója tervezésénél és fejlesztésénél, ami miatt újabb kémbotrány bontakozott ki a Forma-1-ben.
A McLaren vezetése biztos benne, hogy a Renault tisztességtelen előnybe került azzal, hogy felhasználta a wokingiaktól szerzett titkos információkat idei autója tervezésénél és fejlesztésénél, ami miatt újabb kémbotrány bontakozott ki a Forma-1-ben.
A Renault illetékeseinek december elején kell megjelenniük a Motorsport Világtanács monacói ülésén, hogy tisztázzák magukat az ügyben, miközben a McLaren jogtanácsosai minden erejükkel azon dolgoznak, hogy bebizonyítsák az FIA-nak, igenis komolyan kell kezelni az ügyet.
A brit csapat ugyanis biztos benne, hogy az egykori alkalmazottjuk, Phil Mackareth által még 2006. szeptemberével átmentett információkat felhasználta a francia csapat idei autója tervezésénél és fejlesztésénél, amellyel sportszerűtlen előnybe került riválisaival szemben.
“Nyilvánvaló, hogy a McLaren bizalmas tervezési adatairól tudtak a Renault-nál, és azokat felhasználta a francia gárda tervezőcsapata, amellyel tisztességtelen előnybe került a többiekkel szemben” – mondta a wokingiak egyik jogi képviselője.
A McLaren jogászai állítólag levelet is írtak a Renault mérnökeinek, melyben azt kifogásolták, hogy a franciák egyes beosztottjai nem működnek együtt a szövetséggel, illetve ellentmondásos tanúvallomásokat tettek.
A Renault illetékeseinek december 6-án a Fellebbviteli Bíróság előtt kell tisztázniuk magukat a legújabb kémügyben. Egyes források szerint a McLaren egykori alkalmazottja tizenegy darab floppy lemezt vitt magával a Renault-hoz, melyeken összesen 33 darab technikai információkat tartalmazó fájl volt.
Az Autosport információi szerint a Renault és a McLaren vizsgálata alapján legalább 15 mérnök tudott a titkos dokumentumok létezéséről, amik rengeteg fontos adatot, többek között rajzokat is tartalmaztak a McLaren 2007-es versenygépéről.
A vizsgálatból az is kiderült, hogy nem csak alacsonyabb beosztásban dolgozó mérnökök, hanem a francia gárda vezetősége, a kutatási és fejlesztési csoport feje, a technikai igazgató-helyettes, a főtervező-helyettes, illetve maga a főtervező, Tim Densham is tudott a titkos anyagról.