Hírek

McLaren: Aerodinamikai lehetőségeket kínál a Halo

Fotó: McLaren

A McLaren vezető aerodinamikusa, Peter Prodromou szerint a Halo bevezetése aerodinamikai lehetőségeket kínálhat 2018-ban, bár kétségtelen, hogy vannak hátrányai is a fejvédőnek.

Az eszközt az előttünk álló idényben már minden Forma-1-es autóra fel kell szerelni, integrálása pedig komoly kihívást jelentett a csapatoknak 2018-ban.

Ahogy az alábbi videóban is elhangzik, a Halo egy sztenderd eszköz, a csapatok azonban lehetőséget kaptak arra, hogy különféle aerodinamikai megoldásokkal vegyék körbe, hogy az eszköz ne legyen negatív hatással az autó teljesítményére.

Bemutatjuk az F1-es fejvédőt

Ezekkel a kiegészítésekkel lehet megfelelően irányítani a légáramlatokat, a McLaren aerodinamikai főnöke, Peter Prodromou pedig elárulta, az elsődleges céljuk az volt, hogy minimalizálják a teljesítményvesztést.

„Aereodinamikai szempontból az eszköz nem feltétlenül hátránytalan” – mondta a szakember.

„Kétségkívül kihívást jelent, hogy elsőre megbirkózzunk vele – nevezzük egyelőre a károk minimalizálásának. Utána pedig már kezdhetünk a benne rejlő lehetőségek feltérképezésével foglalkozni. Hiszen megnyit néhány lehetőséget, melyeket érdekes megvizsgálni.”

„Meggyőződésem, hogy lesznek különféle megoldások a mezőnyben. Persze korlátozottak a lehetőségek, csupán az alapforma köré tervezhetünk dolgokat, viszont aerodinamikusként azt mondhatom, hogy vannak itt lehetőségek.”

„Mindenki kihívásokkal néz szembe azt illetően, hogy a légáramlatok miképp jutnak el a motorba, és a hűtést hogyan oldjuk meg, és persze, hogy miképp befolyásolja a légáramlást a hátsó szárnyak irányába. De vannak lehetőségek, és talán megpróbáljuk úgy kihasználni ezeket, ahogy korábban még nem.”

Prodromou mindazonáltal úgy véli, a teljesítmény tekintetében a Halo nem lesz komoly tényező az idei bajnokságban.

„Én adnék neki egy fél idényt, és utána szerintem már mindenki hasonló megoldást használ majd.”