McLaren: Nem fogjuk veszélybe sodorni a 2020-as autó fejlesztését

Lando Norris, McLaren
Fotó: McLaren
A McLaren Forma-1-es csapata nem fogja veszélybe sodorni a 2020-as fejlesztéseket csak azért, hogy megvédje 4. helyét a Renault-val szemben az idei konstruktőri bajnokságban.

A 2019-es szezonból még 7 verseny van hátra, a McLaren pedig 83 megszerzett ponttal jelenleg 4. az összetett pontversenyben. Riválisuk, a Renault eddig 65 egységet szerzett, a spái és monzai hétvégéken azonban a franciák 25 pontot hoztak a wokingiakon, így kétségkívül remek formában várhatják a folytatást.

A Forma-1 csapatainak ilyenkor nincs egyszerű dolguk, jól kell ugyanis egyensúlyozniuk az idei, illetve a jövő évi versenyautó fejlesztéseit tekintve.

A McLarennél ráadásul komoly átszervezések zajlottak nemrég, a 2020-as MCL35-ös versenygép pedig az első olyan modell lesz, mely már teljes egészében az új technikai igazgató, James Key irányítása alatt készül.

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl azt mondja, hiába egyre nagyobb rajtuk a nyomás a Renault részéről, nem változtatnak fejlesztési terveiken.

„Továbbra is az a tervünk, hogy folyamatosan előállunk kisebb dolgokkal, legalább a következő két-három versenyen” – mondta a szakember.

„És aztán látnunk kell, mikor állunk át teljesen a jövő évi autó fejlesztésére. Ez még teljesen nyitott. Nyilván szeretnénk addig harcolni a 4. helyért, ameddig csak lehet, ugyanakkor viszont számomra sokkal fontosabb az, hogy megtegyük a következő lépést a jövő évi versenyautóval. Úgyhogy nem akarom veszélybe sodorni a következő szezont azzal, hogy hirtelen ismét az idei évre kezdünk el fókuszálni.”

„Van egy tervünk arra vonatkozóan, hogy mit akarunk csinálni idén, és van egy arra vonatkozóan, hogy miképp akarunk hozzáállni a következő idényhez.”

A McLaren alulmaradt a Renault-val szemben a kis leszorítóerőt igénylő helyszíneken, Belgiumban és Olaszországban, Seidl azonban bízik abban, hogy az erőviszonyok az ő javukra változnak majd a hátralévő futamokon.

„Idén nagyon nehéz jósolgatni. Nemcsak a mi teljesítményünket, hanem a középmezőny összes csapatát illetően. Nagyon függ a pálya karakterisztikájától, az aszfalttól, a hőmérséklettől, az autó beállításaitól. Budapesten például arra számítottunk, hogy jobban küszködünk majd. És aztán hirtelen a miénk volt a 4. leggyorsabb autó.”

„De azokkal a fejlesztésekkel, melyeket még a szünet előtt hozzáadtunk a normál leszorítóerejű csomaghoz, illetve azokkal az újításokkal, melyekkel megérkezünk a következő versenyre, nagyon bízunk abban, hogy egészen a szezon végéig harcolni tudunk a 4. helyért.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!