Megosztás:

McLaren: A Renault-motorral visszakerülünk oda, ahová tartozunk

A jövő évtől a Renault erőforrásait használja a brit istálló.
A jövő évtől a Renault erőforrásait használja a brit istálló. © McLaren

A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier meg van győződve arról, a patinás brit istálló a Renault motorjainak köszönhetően visszakerül oda az elkövetkezendő években, ahová tartozik.

A wokingi gárda a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon jelentette be, az idei szezont követően befejezi együttműködését a Hondával, és 2018-tól Renault-motorokkal folytatja Forma-1-es szereplését.

A McLaren és a Hond még 2015-ben léptek szövetségre, a japánok azonban képtelenek voltak versenyképes motort építeni, így a korábban számos világbajnoki címet nyerő istállóból sereghajtó csapat lett.

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója az F1.com kérdésére elárulta, már a téli tesztek után tudták, ez az év is a szenvedésről szól majd, nyáron pedig be kellett látniuk, hogy nem folytathatják a Hondával.

„A kritikus pillanat a barcelonai teszt után jött el, amikor próbáltunk együtt dolgozni a Hondával, és próbáltunk segíteni nekik, hogy rövid időn belül javuljon a helyzet – egyeztettünk egy másik gyártóval is. És anélkül, hogy belemennék a részletekbe: elég hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ismét nem sikerül elérniük azt a célt, amiben megállapodtunk” – mondta a szakember.

„És aztán nyárra már tudtuk, hogy meg kell hoznunk egy döntést – hogy együtt maradunk-e, vagy sem.”

Arra a kérdésre, hogy mikor jött el a pillanat, amikor már nem volt visszaút, Boullier így felelt: „Pontos dátum nincs, de nyárra már néhány célt elmulasztottunk.”

A McLarennek nehéz döntést kellett meghoznia, hiszen azzal, hogy elköszöntek a Hondától, lényegében búcsút intettek annak, hogy kvázi gyári csapatként folytassák szereplésüket – hiszen jövőre már a Red Bullhoz hasonlóan a Renault ügyfelei lesznek.

„Kiváltságos partnerei vagyunk a Renault-nak. Ugyanazt a motort kapjuk, és ugyanazokhoz az információkhoz férünk hozzá, mint Enstone, vagy a Red Bull Racing. Szóval ez egy igazi partnerség a Renault-val” – mondta ezzel kapcsolatban Boullier.

„Emellett lehetőségünk van arra is, hogy együtt dolgozzunk velük – hogy ötleteljünk a jövőre nézve, amiket aztán megfontolnak. Tehát befolyásolni tudjuk a jövőt.”

„De való igaz, egy teljesen gyári státusz eltér attól, mint amiben mi leszünk 2018-ban. De olyan ez, mint az iskolában: nézzünk a jó és a rossz jegyeket, és aztán meghozzuk a döntést – amiről úgy gondoljuk, hogy a legjobb a McLaren számára, legalább a következő 3 évre.”

Miközben az elmúlt 3 évben a McLaren ingyen kapta a motorokat a Hondától, 2018-tól már fizetnie kell a Renault-nak a V6-os erőforrásokért. Boullier azonban azt mondja, ez nem fog problémát okozni, hiszen amennyivel jobbak lesznek, annyival több pénz is folyik majd be a következő szezontól.

„Ha megnézzük az elmúlt 3 évet, ez az időszak a hitelesség és az új szponzorok szerzésre szempontjából kész katasztrófa volt. De meggyőződésem, hogy a következő 5 évben a McLaren vissza fog térni oda, ahová tartozik. És ezáltal visszanyerjük a hitelességünket is, és újraépíthetjük szponzori portfóliónkat is. Ez 2-3 évbe telhet.”

„A bajnokságban a 9. helyen állunk – azt gondolom, egy topmotorral a 4. helyen lennénk most, és már csak a FOM-tól érkező pénzzel fedezni tudnánk a motorokat. Szóval pénzügyi szempontból a döntésünk nem jelent túlzottan nagy kockázatot.”

„Köszönet a részvényeseinknek, akik elég bátrak voltak ahhoz, hogy meghozzák ezt a sportszakmai döntést, és ne ártsanak a McLarennek. Mondhatták volna azt is, hogy ’várjunk, amíg a Honda felébred’.”

Az elmúlt 3 évben gyakran tűnt úgy, mintha a McLaren és a Honda vezetősége elbeszélnének egymás mellett, Boullier azonban azt mondja, az, hogy ilyen balul süljön el az együttműködés, leginkább annak köszönhető, hogy a projekt elején rossz döntések születtek.

„Az elképzelés alapvetően nagyszerű volt: fel szerettünk volna éleszteni a McLaren történetét. Azt gondolom, sokkal inkább az a hozzáállás volt rossz, amivel kezdtünk a projekt elején. Teljesen másképp alakulhattak volna a dolgok, ha más döntések születnek az elején – de utólag könnyű okosnak lenni.”

A McLaren-főnök hozzátette, bár kétségkívül a Renault mindent elkövet azért, hogy gyári csapata mihamarabb sikeres legyen az F1-ben, a McLaren ígéretet kapott az azonos bánásmódra.

„Fogalmazzunk így: jogilag és a szerződés értelmében egyenrangúak vagyunk. De igen, a szív néha nagy úr, és vannak favoritok. De ahogy mondtam, jogi értelemben, és a szerződésnek megfelelően azonos a bánásmód.”

A szakember elárulta, jobb lett volna, ha előbb megszületik a motorokkal kapcsolatos döntés, hiszen egy kicsit most le vannak maradva a 2018-as versenyautó fejlesztésével.

„Gőzerővel dolgozunk a 2018-as autón. Nagyon sok a változás a motor kialakítását illetően, szóval újra kell terveznünk olyan elemeket, melyek már megvoltak a fejünkben. Egy kicsit megkésett a döntés – jobb lett volna, ha pár héttel korábban születik meg.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Jolyon Palmer azt mondja, azok után, hogy Szingapúrban F1-es pályafutása legjobb eredményét érte...

Hozzászólások

( komment)