Megbízhatóvá váltak a Renault F1-es motorjai

Motor Racing - Formula One World Championship - Azerbaijan Grand Prix - Race Day - Baku, Azerbaijan
Nico Hulkenberg (GER) Renault Sport F1 Team RS17. Azerbaijan Grand Prix, Sunday 25th June 2017. Baku City Circuit, Azerbaijan. Hülkenberg

Magabiztosan várják a 2017-es szezon további részét a Renault-nál, a francia gyártó ugyanis végre elérte a próbapadon azt a megbízhatóságot motorjával, amit szeretett volna, így a továbbiakban a teljesítményt is növelni tudja majd.

Bár Cyril Abiteboul, a Renault F1-es vezetője nemrég azt mondta, komoly teljesítménynövekedésre nem lehet számítani az idei szezonban, természetesen mindent megtesznek azért, hogy javítsanak V6-os erőforrásukon.

A Renault-nak – és ezáltal partnereinek, például a Red Bullnak – főleg a műszaki hibák okoztak nehézséget, Remi Taffin, a francia gyártó főmérnöke azonban a Motorsport.com-nak nyilatkozva nemrég azt mondta, végre sikerült megbízhatóvá tenni a komponenseket.

„Meg tudjuk erősíteni, hogy a kanadai és a bakui verseny közti időszakban sikerült azt a szintet elérnünk a megbízhatóságot tekintve, amit szerettünk volna” – fogalmazott a szakember.

„Szóval amit be akarunk vetni, az most valóban az, amit szeretnénk – és ezt 5000 km-rel bizonyítottuk. Nyilvánvalóan még játszadoznunk kell a korábban bevetett elemekkel, ezért is vannak még apróbb gubancok és meghibásodások. De muszáj így dolgoznunk, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy tovább tudunk lépni.”

A Renault-nál azt mondják, szeretnék, ha csapataik versenyzői a szabályoknak eleget téve 4 motorral teljesíteni tudnák az idényt – ez a legfőbb oka annak, hogy a legújabb motorspecifikáció csak a Brit Nagydíjon, vagy a Magyar Nagydíjon debütál.

„Minden a megbízhatóságról szól – és ez nyilván 2 hónappal tovább tartott nekünk, mint szerettük volna… De most legalább profitálhatunk belőle, Bakuban ráadásul már több erőt tudtunk kisajtolni a motorjainkból, ami nagyszerű hír volt egy ilyen jellegű pályán.”

A Renault az Azerbajdzsáni Nagydíjon új beállításokat engedélyezett csapatainak a motorvezérlés tekintetében, mely körönként mintegy 2 tizedmásodpercnyi javulást eredményezett.

Taffin úgy véli, még ha nem is lesznek komolyabb hardveres fejlesztések, ily módon lehetőségük lesz tovább növelni a teljesítményt.

„Ha sikerül megoldani a megbízhatósági problémákat, utána már elkezdhetjük terhelni az alkatrészeket, ezért is lehet ilyen lépéseket megtenni. Ha tehát eddig elektronikusan le kellett tekerned a dolgokat, most viszont megvan a megbízhatóság, akkor könnyű előrelépni. Ezt sikerült megtenni Bakuban.”

„Nincs szükség arra, hogy hardveresen nagy változtatásokat eszközöljünk, manapság így is lehet nagyot lépni előre.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!