Megbüntethetik Alonsóékat Malajziában

A jövő hétvégi Maláj Nagydíjon várhatóan beveti idei utolsó motorfejlesztését a Honda – emiatt azonban a McLaren versenyzői rajtbüntetést kapnak majd.


A jövő hétvégi Maláj Nagydíjon várhatóan beveti idei utolsó motorfejlesztését a Honda – emiatt azonban a McLaren versenyzői rajtbüntetést kapnak majd.

A Belga Nagydíjat megelőzően a japán gyártó 7 fejlesztési zsetont költött el, akkor a Honda a belső égésű motor, illetve a turbókompresszor javítására helyezte a hangsúlyt.

Mivel Jenson Button és Fernando Alonso is felhasznált 6-ot – sőt, egyes egységekből többet is – a rendelkezésre álló motorkomponensekből, az új fejlesztés bevetése azt jelenti, hogy rajtbüntetést kapnak majd.

A Honda állítólag szeretné elkerülni azt, hogy ez hazai versenyén, Japánban történjen meg, ezért az új fejlesztés várhatóan már jövő hétvégén, Malajziában debütál.

„Spában bevetettünk egy új motort, ami azt jelenti, hogy 9 versenyt kellene teljesíteni azokkal – úgyhogy be kell vetnünk még egy erőforrást” – mondta a Honda Forma-1-es progrmaját irányító Haszegava Juszuke.

„Ha felosztjuk ezt a 9 versenyt, akkor Malajzia vagy Japán, esetleg Amerika jöhet szóba. Japánban nem akarunk büntetést kapni, szóval Malajziának lenne értelme. Még egyeztetünk erről a csapattal. Nem hiszem, hogy a rajongók elnézik nekem, ha Japánban kapunk büntetést. Be sem engednének a pályára!”

Arra a kérdésre, hogy Alonso és Button is megkapja-e az újítást, a Honda F1-es főnöke azt mondta, még erről is egyeztetnek a McLarennel.

„Nem szeretném, ha mindkét autónk hátulról rajtolna, mert az a verseny, illetve a konstruktőri tabella szempontjából sem előnyös. Jobb lenne, ha inkább eltérő taktikát alkalmaznánk a két autó esetében.”

Haszegava hozzátette, továbbra is a belső égésű motor fejlesztésére összpontosítanak, de végleges döntés még nem született a zsetonok felhasználását tekintve.

„Lehet, hogy más területen használjuk fel, mert ha változtatunk a belső égésű motoron, akkor sok időbe telik a beállítás, márpedig idén erre már nem akarunk sok energiát felhasználni.”

A szakember elárulta, elképzelhető, hogy inkább a súlycsökkentésre, valamint a motorblokk megerősítésére, vagy olyan területekre használják fel a meglévő zsetonokat, melyeknek hála több motorerőt tudnak nyerni.

A gyártók által felhasznált motorfejlesztési zsetonok:

Ferrari: 32 (0 maradt)
Honda: 29 (3 maradt)
Mercedes: 26 (6 maradt)
Renault: 14 (18 maradt)

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!