Megoldást keresnek a biztonsági autós problémákra

A Forma-1-es csapatok minden erejükkel azon vannak, hogy mielőbb megoldást találjanak arra, miként lehetne jobbá tenni a biztonsági autós rendszert, miután a hétvégi Szingapúri Nagydíjon ismét komoly problémát okozott a boxutca időszakos lezárása.

A Forma-1-es csapatok minden erejükkel azon vannak, hogy mielőbb megoldást találjanak arra, miként lehetne jobbá tenni a biztonsági autós rendszert, miután a hétvégi Szingapúri Nagydíjon ismét komoly problémát okozott a boxutca időszakos lezárása.

A csapatok, a versenyzők, és az FIA illetékesei már hosszú ideje tárgyalnak arról, hogy miként lehetne elkerülni a boxutca időszakos lezárását a biztonsági autó korai szakaszában.

A szabályt eredetileg a biztonság javítása érdekében vezették be, hogy elkerüljék azt, hogy a versenyzők teljes sebességgel száguldjanak vissza a boxutcába.

Az FIA már az év eleje óta kísérletezik egy új rendszerrel, amely csak a veszélyes zónákban kényszerítené lassításra a versenyzőket. A mezőny tagjai egyébként elégedettek voltak a legújabb szoftverrel, amit legutóbb a spanyolországi Jerezben teszteltek.

Azonban Nico Rosberg és Robert Kubica szingapúri büntetése ismét felkavarta a kedélyeket, és a csapatok most úgy gondolják, minden eddiginél fontosabbá vált, hogy már a következő szezon elejére készen álljon az új rendszer a bevetésre.

A McLaren F1 vezérigazgatója, Martin Whitmarsh elmondta, a csapatok már Szingapúrban is beszéltek az új rendszerről, ám úgy érzi, hogy a hétvégén történtek is bizonyítják, mielőbbi változtatás szükséges.

“Biztos vagyok abban, hogy már a jövő év elején változás lesz” – mondta a szakember. “Meggyőződésem, hogy az embereknek el kell fogadniuk, hogy rossz a jelenlegi rendszer, és változtatásra van szükség a télen. Mindenki tudja, hogy változtatni kell, és biztos vagyok abban, hogy ez így is lesz.”

Az új biztonsági autós szoftver legújabb verziója hangjelzéssel is figyelmezteti a versenyzőket, ha veszélyes zónába érkeznek, és le kell lassítaniuk egy bizonyos sebességre, amiről a műszerfalon kapnak információt.

Az új rendszer tesztelése vélhetően az év hátralévő részében tovább folytatódik, mielőtt azt minden autóba beszerelnék a 2009-es idényre.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!