Megtartotta vonórudas felfüggesztését a Ferrari

A Ferrari idei versenyautóját a vonórudas felfüggesztéssel látták el a patinás olasz istálló mérnöke – James Allison technikai igazgató szerint egész egyszerűen azért, mert nincs értelme változtatni egy jól bevált megoldáson.


A Ferrari idei versenyautóját a vonórudas felfüggesztéssel látták el a patinás olasz istálló mérnöke – James Allison technikai igazgató szerint egész egyszerűen azért, mert nincs értelme változtatni egy jól bevált megoldáson.

A Ferrari a mezőnyben egyedüliként használja ezt a megoldást, a Forma-1 többi csapata a hagyományosnak tekinthető tolórudas felfüggesztéssel szereli fel autóit.

Bár tavaly arról lehetett hallani, Kimi Räikkönen számára a legtöbb problémát a Ferrari egyedi megoldása okozta, Allison elárulta, szó sincs ilyesmiről.

„Minden évben meghatározzuk azokat a területeket, melyekbe energiát kell fektetni, és amelyeken javítani kell” – mondta a technikai igazgató.

„Ezeket a döntéseket nagyon körültekintően kell meghozni, hiszen, amikor eldöntjük, hogy elkezdünk dolgozni az autó egy adott részén, akkor gyakorlatilag arról határozunk, hogy egy másik területtel nem foglalkozunk, mivel egyszerűen nincs annyi erőforrásunk.”

„Szóval ki kell választani azokat a dolgokat, melyekről azt gondoljuk, hogy az erőfeszítésekért cserébe a maximumot kapjuk.”

„A nyomórudas és a vonórudas felfüggesztés mellett is szólnak érvek és ellenérvek. A nyomórudast nehezebb könnyűvé és merevvé tenni, de valamivel talán könnyebb aerodinamikai teljesítményt kisajtolni belőle. A felfüggesztés olyan területe volt az autónak, mellyel nem voltak problémák tavaly, ezért nem éreztük úgy, hogy igazán foglalkozni kell vele.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!