Mercedes: 3 motor egy szezonban? Nem nagy dolog!

Fotó: Pirelli
Lewis Hamilton, Mercedes, Pirelli, ultrasoft

A Mercedes motorrészlegének vezetője, Andy Cowell azt mondja, bár nehéz feladatnak tűnik, valójában nem állítja olyan komoly kihívások elé a motorgyártókat az, hogy a 2018-as évad során már csak 3 erőforrást lehet büntetlenül felhasználni.

A Forma-1-es versenyzők tavaly még négy hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H), turbófeltöltőt és belső égésű motort használhattak fel, idén viszont már, ha háromnál többet kell beépíteni autóikba az évad során, rajtbüntetést kapnak.

Bár a Corriere dello Sport című lapnak nyilatkozva Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke még néhány hete azt mondta, a költségek szempontjából „őrültségnek” tartja az új regulákat, a minap egy interjúban már arról beszélt, a változtatás nem jelent olyan komoly újdonságot a gyártóknak.

„Az, hogy idén már csak 3 motort lehet felhasználni, azt jelenti, hogy 5 helyett 7 versenyt kell egyetlen erőforrással teljesíteni” – mondta Cowell a Motorsport.com-nak.

„Ez komoly lépés, de az elmúlt 10 évben minden egyes motormérnöknek azon kellett dolgoznia, hogy növelje az élettartamát mindennek, amin dolgozott, szóval ez nem egy új tudomány, csak egy más szám.”

„Voltak időmérős motorok, amikor engedélyezték azokat, de aztán azt mondtuk, hogy nevetséges, hogy van egy időmérős motor, és aztán be kell építeni a versenymotort, legyen ugyanaz a specifikáció egész hétvégén.”

„És ez az a pont, amikor ki kell egyensúlyozni az időmérős teljesítményt, illetve a versenyen való tartósságot. Utána jött az, hogy két versenyhétvége, majd azt mondtuk, versenyzőnként 8 motor évente, amiből aztán lett 5, mert a KERS szabadon felhasználható volt, és mindent a költségek érdekében tettünk.”

Fotó: Bahrain GP

Az erőforrás különféle összetevőire, az MGU-K-ra, a vezérlőelektronikára, illetve az energiatárolóra vonatkozó szabályok is szigorodnak, egy versenyző ezekből már csak kettőt használhat fel büntetlenül az évad során.

„Ezek kapcsán figyelni kell a részletekre. Az energiatárolóból és a vezérlőelektronikából használtak a legkevesebbet a csapatok. Szóval vélhetően ezen területnek a legkönnyebb hosszabbítani az élettartamán.”

„Az elektronikai komponensek esetében gyakran látjuk majd azt, hogy bőven kitartanak – hacsak nem éri őket nagy hőhatás –, mert a mechanikai tervezése ezeknek rendkívül robosztus. Ha tehát sikerül kezelni a vibrációt, akkor ezek az alkatrészek sokáig bírják majd.”

A Mercedes dominál a Forma-1-ben a jelenlegi, V6-os hibridek bevezetése óta: sorozatban 4 egyéni és 4 konstruktőri bajnoki címet nyert, és 63 futamgyőzelmet szerzett.

Cowell biztos benne, a 2018-as motorok legalább olyan erősek lesznek, mint a tavalyiak, noha jelentősen meg kell növelni az élettartamukat.

„Ennek menedzselését a mérnökök már teljesen megszokták, a mi célunk pedig mindig az, hogy ne befolyásoljuk negatívan az időmérős teljesítményt, sem pedig a versenytempót – ugyanakkor pedig ne legyenek kieséseink és rajtbüntetéseink” – mondta.

„Bizonyos területeken némi egyensúlyozásra van szükség a nyers erő és az élettartam között, más területeken pedig a nyers erő és a tömeg kapcsán van küzdelem.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hírlevél