Mercedes: A Ferrari motorerőben verhetetlen

Fotó: Scuderia Ferrari
Charles Leclerc, Ferrari,
A Bahreinben látottak alapján képtelenség felvenni a versenyt a Ferrari V6-os erőforrásával – ezt Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója nyilatkozta. Ha valóban így van, az igencsak rossz hír az Ezüstnyilak számára a kínai hétvége előtt.

A Ferrari a legutóbbi versenyhétvége egészében verhetetlennek tűnt, végül azonban az olaszok képtelenek voltak győzelemre váltani parádés tempójukat, Charles Leclerc ugyanis 10 körrel a leintés előtt műszaki hiba miatt lelassult.

Az mindazonáltal kétségtelen, hogy a Ferrari rendkívül nagyot lépett előre idei motorjával – ahogyan azt nemrég részletesen elemeztük, a riválisok egyelőre csak találgatnak, miben rejlik a maranellóiak ereje.

Elemzés - A riválisok a Ferrari csodamegoldását keresik

Megint trükközik a Ferrari, tanácstalanok a riválisok – F1VILÁG.HU

Bár a Bahreini Nagydíjon a Mercedes kettős győzelmet tudott aratni, nem kétséges, a szahíri pályán a Ferrarié volt a leggyorsabb autó. A riválisok arra keresik a választ, hogyan tudnak a vörös versenygépek ilyen gyorsak lenni az egyenesekben.F1VILÁG.HU – Hírek

Toto Wolff szerint bizonyos, hogy a Ferrari Melbourne-ben látott visszafogott formája egyszeri alkalom volt, és mostantól arra kell számítaniuk, hogy az olaszok versenygépei szinte verhetetlenek lesznek – legalábbis az egyenesekben.

„A barcelonai teszteken látott tempó alapján arra számítottunk, hogy gyorsak lesznek Melbourne-ben. Szóval az idénynyitó nagyobb meglepetés volt számunkra, mint a bahreini hétvége. Bahreinben nagyon erősek voltak” – mondta a Mercedes főnöke.

„Az egyenesekben nyújtott teljesítményük hihetetlen. Az az erő, amit produkáltak, mindenki más számára elérhetetlen. Azt hiszem, az időmérőn 5 tizedes előnyben voltak csak az egyenesekben. Ezzel nagyon nehéz versenyezni. Szóval véleményem szerint meg kell szoknunk ezt a fajta teljesítményt tőlük, Melbourne-re pedig kivételként kell tekintenünk.”

Wolff kifejtette, teljesen egyértelmű, hogy a Ferrari a motorerőt tekintve lépett nagyot előre.

„Nem a légellenállásról van szó. Azzal talán 1 tizedes különbséget lehetne elérni a számításaink szerint. Nyilván rengeteg adatot gyűjtöttünk az időmérőn és a versenyen. A futamon eltérő motorerő-szinteket láttunk az autók között, ebbe jobban bele kell ásni magunkat.”

Mivel a hétvégi Kínai Nagydíjnak otthont adó sanghaji versenypályán is rengeteg egyenes található, a Ferrari igencsak jó esélyekkel indul a szezon harmadik versenyén…

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!