Hírek

Mercedes: Az abroncsok döntöttek el mindent

A Pirelli abroncsainak megfelelő használata volt a kulcsa Nico Rosberg vasárnapi, sanghaji győzelmének – állítja a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn, aki szerint két sikertelen próbálkozás után végre sikerült megfelelően működésre bírni a gumikat.


A Pirelli abroncsainak megfelelő használata volt a kulcsa Nico Rosberg vasárnapi, sanghaji győzelmének – állítja a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn, aki szerint két sikertelen próbálkozás után végre sikerült megfelelően működésre bírni a gumikat.

Rosberg az első rajtkockából indulva aratta élete első Forma-1-es futamgyőzelmét Kínában, és noha sokan arra számítottak, a Mercedes nem tud majd megfelelően bánni az abroncsokkal az 56 körös verseny során, a német végül a rajttól egészen a célig magabiztosan tartotta a tempót.

Brawn úgy véli, ahogy az első két versenyen, úgy Kínában is rettentő sok múlott az abroncsokon, és Rosberg győzelme tulajdonképpen annak köszönhető, hogy az ausztráliai és malajziai problémák után Sanghajban végre sikerült megfelelően használni a keverékeket.

„Ha sikerül jól bánnod a gumikkal, akkor olyan eredményt érhetsz el, mint mi vasárnap. Nekünk sikerült megfelelő módon működtetni az abroncsokat, míg más csapatoknak nem, és ez igazából jellemző lesz az egész évre” – fogalmazott Brawn.

„Úgy gondolom, a mezőny elkezd egyre jobban bánni a gumikkal, emiatt pedig egyre kevesebbszer fordul elő az, hogy a csapatok nem tudják megfelelően működtetni azokat. Nekünk sikerült megbirkózni velük hétvégén, a beállításokat jól eltaláltuk, és láthattuk is az eredményét.”

A Mercedes csapata Ausztráliában a túlzott gumikopással, míg Malajziában az abroncsok felmelegítésével küszködött, a háromhetes szünetben tehát a brackley-i gárda mindent megtett azért, hogy felülkerekedjen a problémákon. Ezzel együtt az alakulatnál tartottak attól, hogy Kínában is túlságosan hűvös idő fogadja majd őket.

„Nem akartuk, hogy túl hideg legyen, mert ilyenkor az abroncs szemcsésedni kezd, ez pedig problémát okoz. Melegebb időre készültünk, és az autót is ennek megfelelően állítottuk be. Az abroncsok aztán tökéletesen működtek, és James [Vowles – a Mercedes stratégiai szakembere] remekül határozott, amikor két bokszkiállást jelölt ki Nico számára. A gumik csak akkor kezdtek el igazán fogyni, amikor bejöttünk kerékcserére, mindvégig remekül működtek.”

Brawn hozzátette, habár a mclarenes Jenson Button a bokszutcai baki miatt nagyobb veszélyt is jelenthetett volna Rosberg, úgy érzi, versenyzőjük megbirkózott volna a keményebb kihívással is.

„Nyilván folyamatosan figyeltük őt, és persze nagy megkönnyebbülés volt, amikor nem sikerült jól a kerékcseréje, és a mögöttes csoport végére csúszott, hiszen minden kétséget kizáróan eléjük jött volna vissza. Ám azt gondolom, sokkal keményebb dolgunk is lehetett volna. Habár még nem sikerült beszélnem Nicóval, mégis azt gondolom, volt még benne némi tartalék.”

Szólj hozzá!