Verstappen vs. Ocon

Mercedes: Baromság, hogy a Pirelli miatt javultunk fel!

Fotó: Pirelli
Fotó: Pirelli

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint nem igaz az, hogy a Pirelli gumiváltoztatása miatt tudta legyűrni a Ferrarit a német istálló a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén.

Lewis Hamilton vezetésével a Mercedes kibérelte az első rajtsort Barcelonában, egyes vélemények szerint pedig a címvédő csapat sikeréhez nagyban hozzájárult az, hogy a márciusi teszteken tapasztalt túlmelegedési problémák után a Pirelli vékonyabb futófelületű abroncsokkal érkezett a katalán fővárosba.

Az olasz gumigyártó egészen pontosan 0,4 mm-rel vékonyította meg az abroncsok futófelületét, és ezt a gumispecifikációt használják majd a csapatok Franciaországban, valamint a Brit Nagydíjon is.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója a Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzése után ostobaságnak nevezte azokat a feltételezéseket, melyek szerint a Pirelli változtatásának köszönhetően táltosodott meg a német csapat.

„A baromság csúnya szónak számít? Ostobaság… Minden csapat szenvedett a hólyagosodás miatt, méghozzá elég komoly hólyagosodás miatt a barcelonai teszteken” – mondta Wolff ennek kapcsán.

„A Red Bull is, a Ferrari is, és mi is. És szerintem a McLaren is. Azok a gumik ki sem bírták volna a versenyt. És akkor a környezeti- és pályahőmérsékletek már-már sarkvidékiek voltak. A Pirelli ezért változtatott a gumi vastagságán, hogy megelőzze a hólyagosodást, és sikerrel is jártak, mert ma egyetlen autón sem láttunk ilyet.”

„Szóval nem tudom, hirtelen honnan ered a pletyka, hogy mi sarkalltuk a Pirellit és az FIA-t a gumik megváltoztatására. Soha nem tapasztaltam ilyesmit, miért tették volna?”

Fotó: Mercedes

Wolff elismerte, a szombati hűvösebb körülmények a Mercedes kezére játszottak.

„Úgy tűnik, versenyképesek vagyunk, ha egy kicsit hűvösebb az idő, és hidegebb a pálya is. De tavaly is ez volt a minta. Már dolgozunk egy olyan rendszeren, ami képes megváltoztatni a klímát, bárhová is menjünk!”

A Mercedes-főnök emellett kitért arra is, véleménye szerint a hétvégén bevetett újítások nem változtattak az erőviszonyokon.

„Minden csapatnak vannak fejlesztései, de az F1-ben nincs olyan, hogy felrakunk valamit az autóra, és fél másodperccel gyorsabbak leszünk” – magyarázta.

„Aki ezt mondja, fogalma sincs az egészről. Marginális előnyökről beszélünk, és ezeket kell működésre bírnunk. Nem hinném, hogy akkorát léptünk volna előre. Egyszerűen csak az autó és a gumik jó tartományban működtek, és ezt meg kell ismételnünk a következő versenyeken is.”

„Egyáltalán nem arról van szó, hogy felteszünk új aero-elemeket az autóra, és annak hirtelen megváltozik a viselkedése.”

 

Kapcsolódó cikkek

Mercedes: A Ferrari kinyilatkoztatott azzal, hogy Vettelt favorizálja

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, a Ferrari újdonsült csapatfőnöke, Mattia Binotto egyfajta „kinyilatkoztatást” tett azzal, amikor nemrég azt mondta, a 2019-es szezon első felében még inkább négyszeres világbajnokuk felé hajlanak majd.

Simán ment a Mercedes első napja Barcelonában

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is dolgozhatott a Mercedes Forma-1-es csapatának új autójával hétfőn, Barcelonában. A két versenyző összesen 150 kört tett meg a W10-essel.

Rosberg: Hamiltonnak is vannak gyenge pontjai

Nico Rosberg, a 2016-os év F1-es világbajnoka kíváncsi, hogy ki lesz idén Lewis Hamilton kihívója, és alig várja, hogy kiderüljön, mire lesz képes Charles Leclerc a Ferrari színeiben.

Hamilton egy erősebb Vettelre számít idén

Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnoka újult energiával vág neki a 2019-es F1-es szezonnak, és reméli, hogy szoros csatákat vívhat a Ferrarival és a Red Bull-lal. 

Friss hírek