A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint a Forma-1 hibát követ el, ha továbbra is erőlteti a drasztikus szabályváltozásokat a következő, 2017-es idényre.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint a Forma-1 hibát követ el, ha továbbra is erőlteti a drasztikus szabályváltozásokat a következő, 2017-es idényre.
Az idei szezon első három versenye jóval érdekesebben alakult, mint a tavalyi futamok, köszönhetően főleg annak, hogy a csapatok nagyobb szabadságot kaptak a gumiválasztás tekintetében.
Mindeközben azonban továbbra is zajlanak az egyeztetések arra vonatkozóan, hogy 2017-re mennyire változzanak meg az F1-es szabályok. A tervek szerint nagyobb leszorítóerejű autók érkeznének, a versenyzők azonban ezért nem feltétlenül lelkesednek, mert attól tartanak, nehezebbé válik az előzés a királykategóriában.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke úgy véli, egyáltalán nem lenne szükség drasztikus változásokra.
„Békén kellene hagynunk a szabályokat” – mondta a szakember.
„És lehet, hogy ezzel most magunk ellen beszélek, hiszen már nem vagyunk akkora előnyben, mint tavaly. A versenyek viszont nagyszerűek, és még jobbak lesznek, ha békén hagyjuk a szabályokat.”
A V6-os hibrid erőforrások bevezetése óta a Mercedes dominál az F1-ben, idén azonban a német istálló előnye szemmel láthatóan kisebb, mint 2014-ben és 2015-ben.
„Még ha kényelmetlen is a kereskedelmi jogok birtokosának az, hogy ennyi versenyt nyertünk és két világbajnoki címet, minél tovább stabilan hagyjuk a szabályokat, annál jobban kiegyenlítődnek a teljesítmények. Most pontosan ez történik” – magyarázta Wolff.
„A motorok egyre inkább közelítenek egymáshoz – és a csapatok is. Most már egyre kevesebbet fejlődünk, a többiek pedig nagyobb lépéseket tesznek felénk. Szóval szerintem lassan ideális helyzet alakul ki nagyszerű versenyekkel.”
„Most volt két nagyszerű futamunk. De vajon képesek vagyunk elég gyorsan reagálni erre és elismerni a dolgot, és megmaradni ezeknél a reguláknál? Nem tudom.”
„Változtatni fogunk rajtuk. Jövőre valaki más, vagy mi el fog szaladni a bajnoki címmel, mert ez van a szabályokban, és minden a nulláról kezdődik. Több leszorítóerő lesz, ami a nyers köridőkön nem látszik majd, viszont kevesebb előzés lesz…”