Verstappen vs. Ocon

Mercedes: A Halo szörnyen néz ki a 2018-as autón

Fotó: Mercedes AMG Petronas Motorsport

„Szörnyen” néz majd ki a Halo a 2018-as versenyautókon – röviden így fogalmazott Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója, amikor a minap a fejvédő eszközről kérdezték.

A ’glória’ néven elhíresült megoldást 2018-tól kötelező jelleggel használniuk kell a csapatoknak a Forma-1-ben, noha maguk a versenyzők sem értenek egyet ennek kapcsán.

Az F1-es csapatoknak ráadásul komoly fejtörést is okoz az eszköz, hiszen komoly súlytöbbletet jelent, ráadásul fontos, hogy aerodinamikailag is hatékonyan tudják működtetni.

Szörnyű darab!

– mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója az ESPN-nek adott interjújában.

„Ott volt nálunk a csapatértekezleten, és meg tudtuk mutatni. Egy hatalmas fémdarab, borzasztóan nehéz, teljesen idegennek tűnik, és szeretném, ha lekerülne…”

„Viszont gondoskodnunk kell a versenyzők biztonságáról, és ha van egy eszköz, amely segít életeket menteni, akkor fel kell tennünk az autóra. A jövőben talán sikerül egy olyan megoldást találnunk, mely egy kicsit esztétikusabb, mint a Halo.”

„Ami az aerodinamikai fejlesztéseket illeti, nem igazán szól közbe, és alapvetően minden csapatnak ugyanolyan nehézségeket okoz.”

A Forma-1-es orvosi autó sofőrje, Alan van der Merwe az F1VILÁG-nak azt mondta, meggyőződése, hogy néhány év múlva már egy sokkal esztétikusabb eszköz áll a versenyzők rendelkezésére.

„A Halót használni fogják jövőre, ez egy tanulási fázis lesz – ez olyan, mint amikor a designról vagy különböző elemekről van szó” – mondta a korábbi autóversenyző.

„Nem lehet előrehaladni, ha nem követsz el hibákat közben. Másképp nem megy. Nem azt mondom, hogy a Halo hiba, vagy egy rossz dolog, de a folyamat része. Nem fogjuk megtalálni azt a megoldást, amivel mindenki elégedett lesz. Csomó technikai oka van annak, hogy miért a Halo a legjobb megoldás most.”

Biztos vagyok benne, hogy öt év múlva lesz valamink, ami igazán jól néz ki, és azt a célt szolgálja majd, mint ez.

„Öt év múlva, ha ránézünk majd a fotókra, azt fogjuk kérdezni, hogy „ez mi?” Ez egy szükséges lépés ahhoz, hogy megtegyük a következőt, de nem lehet mindenkit boldoggá tenni.”

Fotó: Mercedes AMG Petronas Motorsport

A Forma-1-es versenyautók minimumsúlyát egyébként 5 kg-mal megemelték 2018-ra, hogy így próbálják kompenzálni a Halo miatti pluszsúlyt, Wolff azonban azt mondja, a fejvédő eszköz, illetve a különféle kiegészítései nagyjából 10 kg-ot nyomnak majd.

„Az illesztésekkel és mindennel együtt nagyjából 10 kg lesz, ami ráadásul az autó legmagasabb pontján helyezkedik el. Az autó tömegközéppontja tehát jelentősen elmozdul, és ezt kompenzálni kell. Szóval az egész rossz!”

 

Kapcsolódó cikkek

Rosberg: Hamiltonnak is vannak gyenge pontjai

Nico Rosberg, a 2016-os év F1-es világbajnoka kíváncsi, hogy ki lesz idén Lewis Hamilton kihívója, és alig várja, hogy kiderüljön, mire lesz képes Charles Leclerc a Ferrari színeiben.

Hamilton egy erősebb Vettelre számít idén

Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnoka újult energiával vág neki a 2019-es F1-es szezonnak, és reméli, hogy szoros csatákat vívhat a Ferrarival és a Red Bull-lal. 

Riportfilm: A bemutatás után pályán az új Mercedes

Bemutatta 2019-es Forma-1-es versenyautóját szerdán az elmúlt éveket végigdomináló Mercedes: a német istálló változatlan felállással, a Lewis Hamilton – Valtteri Bottas kettőssel vág neki az új bajnoki évadnak. Bemutatjuk az F1VILÁG.HU exkluzív riportfilmjét!

Friss hírek