Mercedes: Hónapokba telne kifejleszteni a Ferrari megoldását

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
A Mercedes Forma-1-es csapatának hónapokba telne kifejleszteni egy olyan első szárnyat, mint amilyennel a Ferrari előrukkolt az előszezoni teszteken – a németek azonban nyitottak a koncepcióra, hogy kiderítsék, riválisuk megoldása jobban működik-e.

A 2019-es idényre változtak a technikai szabályok, főleg az első szárnyakat tekintve. Ennek legfőbb oka leginkább az volt, hogy szerették volna, ha a versenyautók könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig megnövekedjen az előzések száma a versenyeken.

Miközben a legtöbb csapat – köztük a Mercedes és a Red Bull – tradicionálisabbnak számító tervezéssel állt elő, a Ferrari és az Alfa Romeo valami egészen mással kísérletezik, a szárnyak elemei ugyanis kifelé, a véglapok felé lejtenek.

A Ferrari remek formában kezdte a téli teszteket, miközben a Mercedesnél bevallották, bőven akadtak gondjaik.

Toto Wolff, a világbajnok csapat főnöke azt mondja, megtanulták az évek során, hogy magukra kell összpontosítaniuk, ugyanakkor nem zárhatják ki annak lehetőségét, hogy valamely riválisuk jobb megoldással rukkolt elő.

„Nyitottnak kell lennünk. Nekünk mindig más volt a tervezési filozófiánk, mint a többi csapaté” – mondta a szakember.

„Hosszabb az autónk is, mint a többi csapaté. Soha nem használtunk például megemelt hátsó tengelyt, ellentétben néhány csapattal. Nem azért van ez, mert azt gondoljuk, hogy a mi koncepciónk minden tekintetben tökélyre fejlesztett, csupán úgy hisszük, hogy az erőforrás beépítése szempontjából ez a legjobb megoldás.”

„Az új szabályváltozások miatt azonban nyitottnak kell lenni azokra a megoldásokra, amiket a többiek alkalmaznak. Ha pedig valami jobban működik… Jelenleg minden csapat azt lesi, a többiek mit raktak fel az autóikra, és aztán kipróbálják maguk is.”

Arra a kérdésre, hogy a Mercedes átáll-e a Ferrari megoldására, Wolff így felelt: „Az ilyen dolgokat nem lehet egyik napról a másikra elvégezni. Ha azon gondolkodunk, hogy megváltoztatjuk az autónk aerodinamikai koncepcióját, az nem napok vagy hetek, hanem hónapok kérdése.”

Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya

Hasonlóképp nyilatkozott egyébként a Renault technikai igazgatója, Nick Chester is.

„Ha úgy döntünk, hogy rossz utat választottunk, és teljesen más szárnykoncepció felé kell elindulnunk, az nem lesz könnyű” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Felraknánk az autóra, aztán rá kellene jönnünk, hogy hosszú utat kell még megtennünk vele. Fejlesztenénk pár hónapig, mire működne, szóval nem lenne könnyű váltani. Pláne nem a totális ellenkezőjére.”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel: 2020 végéig biztosan maradok

Sebastian Vettel, a Ferrari F1-es pilótája úgy érzi, még ereje teljében van, ami a versenyzést illeti, így egyelőre nem gondol a visszavonulásra.

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Vettel: A következő hetek kulcsfontosságúak lesznek

A Ferrari idei eredményei egyelőre elmaradnak attól, amit a maranellóiak vártak volna az idei F1-es szezonban: Sebastian Vettel szerint még sok munka vár rájuk ahhoz, hogy kihozzák az autóból a benne rejlő lehetőségeket.

Friss hírek