A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff tagadta, hogy a motorolaj égetésére vonatkozó új szabályok szerepet játszottak új erőforrásuk belgiumi bevetésében.
Ahogyan arról az F1Világ is beszámolt, a német istálló komoly előnybe kerülhet a szezon második felében riválisaival szemben, egy, a szabályok adta kiskaput kihasználva ugyanis 1,2 liter olajat égethetnek majd el motorjaikkal 100 km-en, ellentétben a riválisokkal, akiknek csak 0,9 liter olaj elégetésére lesz lehetőségük ugyanekkora távon.
Mindez azért lehetséges, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben arról értesítette a Forma-1 csapatait, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdődően minden új erőforrásra új szabályok vonatkoznak – azok, melyek a 0,9 literes limitet írják elő. Azok a motorok pedig, melyeket a monzai hétvége előtt bevetettek, a továbbiakban is 1,2 liter olaj elégetésére kapnak engedélyt 100 km-en.
A Mercedes pedig épp a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon vetette be vadonatúj erőforrását – így rájuk a korábbi szabályok vonatkoznak.
Toto Wolff, a Mercedes főnöke azonban Monzában elárulta, eszük ágában sem volt trükközni.
„Az volt az oka annak, hogy korán bevetettük az új erőforrást, hogy szerettünk volna javítani a teljesítményünkön a pályán – azt kockáztatva, hogy több versenyt kell majd megtennünk az idény végéig ugyanazzal a motorral, mint riválisaink.”
„Ráadásul kevesebb időnk van a fejlesztésekre. Minél tovább várunk az utolsó motorspecifikációval, annál többet tudunk beletenni a frissítésbe.”
„Nem azért vetettük be korábban, hogy teljesítménybeli előnyre tegyünk szerint a több olaj elégetésével. Ha megkérdezik az FIA-t, érdekes eredményeket látnak majd.”
Úgy tudni ugyanis, hogy a Mercedes motorja Belgiumban a 0,9 literes határ alatt dolgozott a verseny során, szóval mostantól kezdve is eleget tehet a szabályoknak.
[tie_full_img][/tie_full_img]
Habár a Ferrarit a hírek szerint meglepte a Mercedes húzása – mivel nem számítottak arra, hogy lesz olyan csapat, mely új motorral érkezik Spába –, Maurizio Arrivabene csapatfőnök Monzában úgy fogalmazott, nincs különösebb problémájuk a dologgal.
„Mindenekelőtt el kell mondanom, hogy nincs semmiféle konfliktus, és nem is akarom véleményezni az ilyen dolgokat” – mondta a szakember.
„A Mercedes korán bevetett egy motort, ami hátrányt is jelent a szezon során, hiszen nem maradtak fejlesztéseik.”
Ha hinni lehet a híreknek, a Ferrari a Maláj Nagydíjon vetheti be idei utolsó motorspecifikációját – közvetlenül azt követően, hogy teljesítette a megbízhatósági teszteket Maranellóban.
Arrivabene hozzátette, nem azért késlekednek az új motor bevetésével, hogy minél tovább az 1,2 literes olajégetési limitnek tehessenek eleget.
„Ennek semmi köze ehhez. A szezon elején már volt egy tervünk, és a megfelelő időben, a megfelelő erővel szeretnénk bevetni a negyedik specifikációt. Ez a válaszunk. Semmi köze az olajhoz.”