HírekKiemelt

Mercedes: Ugyanúgy használtuk a motort, mint a szezonnyitón

Fotó: Mercedes

A Mercedes vezető stratégája, James Vowles elárulta, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ugyanolyan keményen használta V6-os erőforrását a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon, mint az évadnyitón, Ausztráliában – habár a csapatnál nyilvánvalóan aggódtak a megbízhatóság miatt.

A Mercedes volt az egyetlen gyártó Montrealban, mely nem tudta bevetni új specifikációjú erőforrását, miután „minőségi aggályok” merültek fel a próbapados teszteket követően.

Emiatt a V6-os motoroknak egyhuzamban hét versenyen kellett helytállniuk – ráadásul egy rendkívül motorigényes pályán.

James Vowles, a Mercedes vezető stratégája elárulta, ennek ellenére versenyzőik ugyanolyan keményen használták a motort, mint a szezonnyitón.

„21 versenyen csak 3 motort lehet használni, minden erőforrásnak 7 futamot kell kibírnia” – mondta a szakember.

„Mind a hat erőforrásunk a Force Indiánál, a Williamsnél és nálunk kibírta ezt a 7 versenyt jelentősebb probléma nélkül. A szezon egyharmadánál járunk, eljutottunk ide az első erőforrással, és ez önmagában egy hihetetlen eredmény.”

„Ami Valtteri és Lewis kanadai versenyét illeti, mindketten úgy használhatták az erőforrásukat, mint ahogy az első versenyen. Nem kellett extrán menedzselni, nem voltak különféle beállításokat, üzemmódok, vagy letekerés. Gyakorlatilag teljes erővel használtuk az erőforrást.”

„Ami Lewisszal történt, az egy teljesen független hűtési probléma volt a kasztnival, semmi köze nem volt a motorhoz. És láthattuk, hogy Valtteri meglehetősen jól szerepelt, második lett az időmérőn, és ezt a helyzet megtartotta a versenyen is.”

Vowles kifejtette, Hamilton remek munkát végzett a futam első felében felmerült hőmérsékleti problémák közepette.

„Volt egy hűtési problémánk a kasztnival, ami nagyon-nagyon korán felmerült – már a biztonsági autós periódus során. Ennek következtében az erőforrás nagyon-nagyon túlhevült.”

„Számos intézkedést megpróbáltunk, Lewis elvégzett néhány változtatást a beállításokon, illetve változtatott a vezetési stílusán is. Szóval a lehető legjobban alkalmazkodott a helyzethez, stabilizálta és kontroll alatt tartotta a hőmérsékletet.”

„Körülbelül 2 másodperccel volt Max [Verstappen] mögött, szóval nem volt rátapadva. Meglehetősen sok levegőt tudtunk a hűtőkbe irányítani. Lewis remek munkát végzett, és bár eljutottunk valahova az első etapban, még mindig túl magas volt a hőmérséklet.”

Fotó: Mercedes

Hamilton kerékcseréje során aztán két szerelő változtatott a légbeömlők lamelláin, ez pedig megoldotta a problémát.

„Az első kerékcserénél változtattunk, és amennyire tudtuk, megoldottuk a problémát. Tudtuk, hogy vannak különféle elemek a hűtéskonfigurációnkban, amik eltávolíthatók. Szóval egy kiállás során változtatni tudunk.”

„Az ilyen esetekben két probléma van. Az egyik, hogy a kerékcsere során a srácoknak rendkívül komplex munkát kell végezniük nagyon rövid időt alatt. Ne feledjük, hogy egy kiállás 2,0-2,2 másodpercig tart.”

„A másik probléma pedig az autó, ami egy eltérő aerodinamikai konfigurációval megy vissza a pályára – egyszerűen azért, mert eltávolítottunk róla paneleket.”

„Hogy maga a kiállás mennyivel volt lassabb? A különbség valójában teljesen elhanyagolható volt, néhány ezredmásodpercről beszélhetünk, legfeljebb 1 tizedről. A srácok fantasztikus munkát végeztünk, és mire a kerékkulcsokat újra felrakták, hogy rögzítsék az új gumikat, ők már elemelték a kezüket az autótól.”

„Mennyivel volt lassabb az autó a pályán? Igazából néhány ezredmásodpercet vettünk el a hűtés konfigurációjának módosításával, de ami ennél fontosabb, hogy lehetőségünk volt arra, hogy így több erőt hozzunk ki a motorból. Így egy olyan autót tudtunk Lewis kezébe adni, mely nem küszködött annyira, mint az első etapban, így támadni tudott másokat. És ez a teljesítménybeli nyereség kiegyensúlyozta azt a veszteséget, amit a hűtés okozott.”

Szólj hozzá!