Mi volt Hülkenberg sikerének titka?

Patrick Head, a Williams istálló főmérnöke a Brazil Nagydíjnak otthont adó Interlagosban nemrégiben elárulta, Nico Hülkenberg pole pozíciója nem annak köszönhető, hogy a csapat egy, a körülményekhez tökéletesen passzoló beállítást választott a német versenyző autójára.


Patrick Head, a Williams istálló főmérnöke a Brazil Nagydíjnak otthont adó Interlagosban nemrégiben elárulta, Nico Hülkenberg pole pozíciója nem annak köszönhető, hogy a csapat egy, a körülményekhez tökéletesen passzoló beállítást választott a német versenyző autójára.

Hülkenbergnek hála a grove-i gárda 5 év után ismét rajtelsőségnek örülhetett, miután a német versenyző lehengerlő teljesítményt nyújtva több mint 1 másodperccel utasította maga mögé a Red Bull versenyzőit a folyamatosan száradó pályán.

Habár a köridők láttán sokan arra gyanakodtak, a csapat az esős beállításokkal játszadozott a kvalifikáció utolsó harmadában, Patrick Head elárulta, nem így történt, egész egyszerűen Hülkenberg érdeme, hogy mindenki másnál gyorsabbak tudtak lenni.

„Rubens kiment egy körre a köztes esőgumikkal, de hibázott az egyik kanyarban, így nem tudott futni egy tisztességes kört, viszont azt mondta, hogy a pálya száraz, szóval bejön kereket cserélni” – árulta el a tegnapi időmérővel kapcsolatos részleteket a szakember, majd hozzátette, való igaz, hogy Hülkenberg először nem akart slick abroncsokra váltani.

„Rubens feltette a slickeket és Tom McCullough [Hülkenberg versenymérnöke] rákérdezett Nicónál, hogy a pálya elég jó-e már a száraz gumikhoz, mire ő azt felelte, hogy még túl vizes. Versenymérnöke erre azt mondta, hogy ‘valójában Rubens épp most teszi fel a száraz keveréket a bokszban’. Szóval Nico is behajtott a bokszba és felrakatta a slickeket.”

Head elárulta, a parádés köridő egész egyszerűen annak tudható be, hogy Hülkenberg mind a kivezető körén, mind az azt követő gyorskörökön olyan tempót tudott diktálni, melynek köszönhetően abroncsai ideális hőmérsékletre hevültek.

„Ha megnézzük a köridőket, illetve a szektoridőket, akkor láthatjuk, hogy Nicónak volt egy nagyon kemény kivezető köre, képes volt három rendkívül erős kört futni egymás után.”

„Nem állíthatjuk, hogy a Nico – Williams kombináció gyorsabb száraz pályán, mint Sebastian Vettel és a Red Bull. Egyszerűen csak képesek voltunk jobban felmelegíteni a gumikat, mint bárki más, ez pedig részben Nico vezetési stílusának, szívósságának és helyzetfelismerésének köszönhető. No meg persze annak, hogy egy rendkívül kemény kivezető kör után három egymást követő agresszív kört futott.”

A főmérnök továbbá elárulta, a kvalifikáción hatodikként záró Rubens Barrichello azért nem tudott jobb eredményt elérni, mert az előtte autózó Lewis Hamilton miatt nem volt lehetősége hasonlóan kemény vezetést alkalmazni, mint csapattársának.

„Rubens is száraz gumikon volt kint és Lewis Hamilton mögött autózott, aki hihetetlenül lassan élesztette fel a száraz pályára való abroncsokat. Eközben pedig Rubens gumijai egyre lejjebb hűltek. Nem tudta megelőzni őt, szóval a slickek teljesen lehűltek.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!