A Michelin nemtetszésének adott hangot a Pirelli defekt-mizériája miatt, és kijelentette, hogy amennyiben ők szállíthatják az abroncsokat a Forma-1-be a 2017-es idénytől, biztosan olyan termékekkel látják el a mezőnyt, melyek jóval hosszabb ideig bírják a terhelést.
A Michelin nemtetszésének adott hangot a Pirelli defekt-mizériája miatt, és kijelentette, hogy amennyiben ők szállíthatják az abroncsokat a Forma-1-be a 2017-es idénytől, biztosan olyan termékekkel látják el a mezőnyt, melyek jóval hosszabb ideig bírják a terhelést.
Az előbb említett két gumigyártó előrehaladott tárgyalásokat folytat a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, hogy egyedüli beszállítója lehessen a királykategóriának a 2016-os szezon után, mikor a Pirelli szerződése lejár.
Egyesek úgy gondolják, hogy a Michelin komoly előnybe került a Belga Nagydíjon történtek után, ahol Nico Rosberg és Sebastian Vettel is komoly sebességnél kapott defektet, hasonló körülmények között és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy egyiküknek sem esett baja.
„Először is tudni szeretnénk, hogy mi történt Spában” – mondta a Michelin sportigazgatója, Pascal Couasnon. „Azonban egyelőre nem kommentálhatom a történteket, mert nincsenek a kezemben a megfelelő információk. Annyit mondhatok jelenleg, hogy sokat tanulhatunk az esetből.”
„Egy dolgot viszont kijelenthetek, mégpedig azt, hogy semmi értelme olyan abroncsokat gyártani, amik csak tíz körig bírják. Egy Forma-1-es abroncsnak legalább a versenytáv egyharmadát, de inkább kétharmadát ki kell bírnia.”
„Olyan gumit kell adnunk a versenyzőknek, amit száz százalékig ki tudnak használni, nem pedig csak hetven százalékban, ahogy az jelenleg van.”
A francia beszállító a hosszabb élettartamú gumik mellett a 18 colos kerekek bevezetését is szorgalmazza.
Az Fia vélhetően négy-öt hónapon belül dönt arról, mely cég lesz a Forma-1 gumiszállítója 2017-től.