Daniel Ricciardo
Fotó: Red Bull
Hírek

Monzában 3 tizedet hozhat a Renault új motorja

A Renault-nál úgy vélik, új fejlesztésű motorjuk körönként mintegy 3 tizedmásodpercnyi gyorsulást jelenthet a hétvégi Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában – a franciák gyári csapata egyelőre mégsem tervezi, hogy beveti azt.

A legfrissebb hírek szerint csupán a Red Bull ausztrálja, Daniel Ricciardo használja majd a „C-specifikációjú” V6-os erőforrást rajtbüntetés fejében – a Renault-nál azt mondják, vannak még megbízhatósági aggályok az új motorral kapcsolatban.

A Renault motorfőnöke, Remi Taffin megerősítette, másik partnercsapatuk, a McLaren hozzájuk hasonlóan úgy döntött, egyelőre még nem használja a továbbfejlesztett motort.

„A „C-specifikáció” a jelenlegi, „B-specifikáció” továbbfejlesztése. Sokkal több erővel rendelkezik” – mondta a szakember.

„Mindazonáltal elképzelhető, hogy nem olyan megbízható, mint a jelenlegi generáció, ennek köszönhető, hogy a csapatok másképp döntöttek. A használandó üzemanyagtól függően egy olyan pályán, mint a monzai, körönként 3 tizedmásodpercnyi előnyt jelenthet a használata, ami jelentős előrelépésnek számít.”

Taffin azt mondja, a Red Bull azért használhatja az új motort, mert olyan helyzetben van, hogy a teljesítményt helyezheti előtérbe, hiszen nincs veszélyben világbajnoki pozíciójuk.

A szakember kifejtette, bár ők nem használják a fejlesztést, mégis támadhatnak majd az Olasz Nagydíjon, hiszen Nico Hülkenberg egy frisset kap majd a „B-specifikációjú” motorból – a német 10 rajthelyes büntetést kap ugyanis Monzában, amiért a Belga Nagydíjon rajtbalesetet okozott –, Carlos Sainz pedig egy teljesen új motort használhat.

„Egy alig használt erőforrásunk lesz majd, amiből a legtöbbet hozhatjuk a legagresszívebb motormódokkal az időmérőn” – fogalmazott.

A Renault partnercsapatai egyébként továbbra sem használják a továbbfejlesztett kinetikus energia-visszanyerő rendszert [MGU-K], melyet a francia gyártó hosszú idő után év közben végre élesben is be tudott vetni.

„Ma csak a Renault csapata használja ezt a verziót. A McLaren és a Red Bull nem akarta elvégezni a szükséges változtatásokat az integrációjához. Használni akarták, de rájöttek, hogy egyértelmű megbízhatósági kockázatokat rejt magában.”

Szólj hozzá!