Monzában 3 tizedet hozhat a Renault új motorja

Daniel Ricciardo
SPA, BELGIUM - AUGUST 24: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 24, 2018 in Spa, Belgium. (Photo by Charles Coates/Getty Images)

A Renault-nál úgy vélik, új fejlesztésű motorjuk körönként mintegy 3 tizedmásodpercnyi gyorsulást jelenthet a hétvégi Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában – a franciák gyári csapata egyelőre mégsem tervezi, hogy beveti azt.

A legfrissebb hírek szerint csupán a Red Bull ausztrálja, Daniel Ricciardo használja majd a „C-specifikációjú” V6-os erőforrást rajtbüntetés fejében – a Renault-nál azt mondják, vannak még megbízhatósági aggályok az új motorral kapcsolatban.

A Renault motorfőnöke, Remi Taffin megerősítette, másik partnercsapatuk, a McLaren hozzájuk hasonlóan úgy döntött, egyelőre még nem használja a továbbfejlesztett motort.

„A „C-specifikáció” a jelenlegi, „B-specifikáció” továbbfejlesztése. Sokkal több erővel rendelkezik” – mondta a szakember.

„Mindazonáltal elképzelhető, hogy nem olyan megbízható, mint a jelenlegi generáció, ennek köszönhető, hogy a csapatok másképp döntöttek. A használandó üzemanyagtól függően egy olyan pályán, mint a monzai, körönként 3 tizedmásodpercnyi előnyt jelenthet a használata, ami jelentős előrelépésnek számít.”

Taffin azt mondja, a Red Bull azért használhatja az új motort, mert olyan helyzetben van, hogy a teljesítményt helyezheti előtérbe, hiszen nincs veszélyben világbajnoki pozíciójuk.

A szakember kifejtette, bár ők nem használják a fejlesztést, mégis támadhatnak majd az Olasz Nagydíjon, hiszen Nico Hülkenberg egy frisset kap majd a „B-specifikációjú” motorból – a német 10 rajthelyes büntetést kap ugyanis Monzában, amiért a Belga Nagydíjon rajtbalesetet okozott –, Carlos Sainz pedig egy teljesen új motort használhat.

„Egy alig használt erőforrásunk lesz majd, amiből a legtöbbet hozhatjuk a legagresszívebb motormódokkal az időmérőn” – fogalmazott.

A Renault partnercsapatai egyébként továbbra sem használják a továbbfejlesztett kinetikus energia-visszanyerő rendszert [MGU-K], melyet a francia gyártó hosszú idő után év közben végre élesben is be tudott vetni.

„Ma csak a Renault csapata használja ezt a verziót. A McLaren és a Red Bull nem akarta elvégezni a szükséges változtatásokat az integrációjához. Használni akarták, de rájöttek, hogy egyértelmű megbízhatósági kockázatokat rejt magában.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!