Mosley: A Forma-1 túlélné a Ferrari távozását

Az FIA elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy a Ferrari távozása sem jelentene különösebb problémát a Forma-1 számára, miután az olasz márka elnöke, Luca di Montezemolo kritikusan beszélt a költségvetési sapka jövő évi bevezetéséről.

Az FIA elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy a Ferrari távozása sem jelentene különösebb problémát a Forma-1 számára, miután az olasz márka elnöke, Luca di Montezemolo kritikusan beszélt a költségvetési sapka jövő évi bevezetéséről.

Az FIA múlt csütörtökön erősítette meg, hogy a Motorsport Világtanács jóváhagyását követően már a következő évben opcionális lehetőségként bevezeti a 40 millió fontos költségvetési sapkát a Forma-1-ben, mert csak így tudja biztosítani a kiscsapatok és a sport hosszú távú jövőjét.

A Ferrari elnöke azonban levélben adott hangot nemtetszésének, mert véleménye szerint az új szabályokkal (a költségvetési sapkás csapatok jóval nagyobb technikai szabadságot kapnak, mint a nagy költők) kettészakadna a mezőny, és egyenlőtlenné válna a küzdelem.

Di Montezemolo levelében azt is elhintette, hogy akár jogi lépéseket is hajlandó tenni az új szabályok bevezetésének megakadályozása érdekében, ugyanis 2005-ben egy olyan szerződést kötött a szövetséggel, amely kimondja és garantálja, hogy a korábbi Concorde Egyezményben lefektetett jogok 2010. december 31-ig érvényben maradnak.

Mosley azonban elmondta, hogy kulcsfontosságú a költségvetési sapka bevezetése a sport jövője szempontjából, és abban az esetben sem lesznek meglőve, ha a Ferrari netán elhagyja a Forma-1-gyet, ami persze sajnálatos lenne.

“A Ferrari nélkül is túléli a sport” – mondta Mosley a Financial Times-nak. “Szomorú lenne, ha elveszítenénk a Ferrarit. Egy olasz nemzeti csapatról beszélünk. A kezdetek óta a sportban vannak, azonban ha választanunk kell, hogy egy olyan rendszer mellett maradunk, ami a Forma-1 összeomlásához vezet, vagy hagyjuk eltávozni őket, akkor utóbbit fogjuk választani.”

Mosley szerint a költségvetési sapka bevezetése a valaha volt legnagyobb előrelépés a sportban, legalábbis aktív tevékenykedése óta, éppen ezért esze ágában sincs visszalépni, és elvetni a rendszert a jövőben.

“A költségvetési sapka maradni fog” – jelentette ki az elnök. “Természetesen a jövőben beszélhetünk apróbb módosításokról, lejjebb vagy feljebb vihetjük a limitet, függően attól, hogyan áll a gazdaság. A világválság még nem is csúcsosodott ki igazán a Forma-1-ben.”

“Már elveszítettünk egy nagyvállalatot a Honda személyében, és az igazi törés majd csak akkor jön el, mikor a jelenleg még érvényben lévő szerződések újratárgyalásra kerülnek.”

Mosley azt is elmondta, hogy meglátása szerint eddig rossz irányban haladtak a dolgok, ugyanis sokkal inkább a méregdrága fejlesztésekkel, mintsem az innovatív megoldásokkal lehetett komolyabb előnyre szert tenni a Forma-1-ben. Véleménye szerint a költségvetési sapka bevezetése ezt a problémát is megoldja.

“A legokosabb csapat fog nyerni, és nem a leggazdagabb. Egy abszolút sportszerű rendszer lesz, hiszen az lesz a befutó, aki a leginnovatívabb dologgal tud előállni. A találmányok olcsók, a már meglévő elemek finomra hangolása a drága mulatság, és az F1 most utóbbit követi.”

“Ez természetesen a mi hibánk is, mert olyan szabályokat alkottunk, amik miatt a már meglévő fejlesztések finomításával, és nem az új találmányokkal lehet jelentős előnyre szert tenni” – magyarázta Mosley, aki természetesen azzal is tisztában van, hogy nem lesz egyszerű felügyelni a csapatok költségvetését.

“Nehéz, és a csalás veszélye hihetetlenül nagy. Azonban ha csak a legkisebb gyanúja is felmerül egy esetleges csalásnak, azonnal vizsgálóbizottságot küldünk az adott csapathoz, és minden részletre kiterjedően kivizsgálunk mindent. Ez is az üzlet része.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!