Mosley: A többi nagyvállalat is követheti a Hondát

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley figyelmeztetett, hogy más nagyvállalatok is követhetik a Honda példáját és kiszállhatnak a Forma-1-ből, ha nem csökkentik drasztikusan a költségeket a következő két évben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley figyelmeztetett, hogy más nagyvállalatok is követhetik a Honda példáját és kiszállhatnak a Forma-1-ből, ha nem csökkentik drasztikusan a költségeket a következő két évben.

Azt követően, hogy a Honda pénteken hivatalosan is bejelentette, azonnali hatállyal elhagyja a királykategóriát, Mosley levelet intézett a többi csapat vezetőjének, melyben felvázolja elképzeléseit, miként lehetne csökkenteni a költségeket.

Az FIA elnöke úgy gondolja, hogy a csapatok éves költségvetését a 30-40 millió fontra kellene szorítani 2010-re, ami a jelenlegi büdzsé mintegy 10-20 százaléka.

“Már egy ideje számítottam arra, hogy az egyik nagyvállalat kiszáll, ugyanis már a gazdasági világválság előtt is úgy éreztem, a költségek teljesen kicsúsztak az irányítás alól” – mondta Mosley az autosport.com-nak adott pénteki interjújában.

“Éppen ezért nagyon nehéz megjósolni, hogy mennyi nagyvállalat marad a sportban addig, míg nem sikerül drasztikusan csökkenteni az egekbe szökő költségeket.”

A csapatok szövetsége (FOTA) csütörtökön tanácskozott Londonban, ahol egyhangúlag elfogadta a jövőbeli szabálymódosítási csomagot, melyet előkészít előterjesztésre az FIA-nak, hogy azt már a december 12-i ülésen át is beszélhessék a sport vezetőivel.

Mosley azonban elmondta, hogy bár előrelépés született, egyelőre még nem teljesen elégedett a FOTA javaslataival, bár azok nem a jövő évre, hanem a 2010-től kezdődő időszakra vonatkoznak, és véglegesítésükre még van némi idő.

“A helyzet az, hogy leghamarabb 2010-től tudjuk masszívan csökkenteni a költségeket (mikor bevezetésre kerülhetnek a Cosworth egyenmotorok), azonban először túl kell élnünk a 2009-es szezont” – magyarázta a brit szakember.

“Teljesen át kell alakítanunk a rendszert, a költségeket nem 10-20 százalékkal kell csökkentenünk, hanem a jelenlegi 10-20 százalékára kell redukálnunk. Azt szeretném, ha egy csapat évi 30-40 millió fontból eredményesen tudna szerepelni.”

“Ha ezt sikerül elérnünk, akkor a televíziós- és különböző jogdíjakból, illetve a szponzoroktól befolyt pénzből a gazdag befektetők és a gyártók támogatása nélkül is futtatni lehetne egy csapatot. Azonban e nélkül, fogalmam nincs, hogy honnan érkezne a pénz.”

“Már megvan az átfogó programunk, amivel véghez lehetne vinni mindezt, azonban annak nagy részét először is el kell fogadtatnunk a csapatokkal. Ha ez sikerül, akkor a költségek olyan szintre redukálódnak, hogy mindenki számára kifizetődő lesz a sport. Ha ez nem sikerül, akkor nem vagyok túl optimista.”

Mosley azt tervezi, hogy napokon belül találkozik a csapatok képviselőivel, hogy beszéljen a költségcsökkentésről. Az FIA elnöke ugyanis meg van győződve arról, hogy ha sikerül keresztülvinnie elképzeléseit, akkor tradicionális versenycsapatok térhetnek vissza a sportba, és nem csak a gyártók bajnoksága lesz többé a Forma-1.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!