Az FIA egykori elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy a rajongók érdekében maradnia kell a csapatutasítás tiltásának a Forma-1-ben, és a Ferraritól el kellene venni a Német Nagydíjon megszerzett pontjait, ugyanis a pénzbírság nem ér semmit.
Az FIA egykori elnöke, Max Mosley úgy gondolja, hogy a rajongók érdekében maradnia kell a csapatutasítás tiltásának a Forma-1-ben, és a Ferraritól el kellene venni a Német Nagydíjon megszerzett pontjait, ugyanis a pénzbírság nem ér semmit.
A Ferrarinak szeptember elején lesz jelenése a Motorsport Világtanács előtt Párizsban, hogy magyarázatot adjon a német futamon történtekre, ahol a csapat arra utasította Felipe Massát, hogy adja át vezető pozícióját csapattársának, Fernando Alonsónak.
„A legtöbb csapat azon van, hogy legyen feloldva a csapatutasítás tiltása” – mondta a brit szakember a Welt am Sonntag c. német lapnak.
„Azonban ha ki akarjuk elégíteni a nézők szükségleteit, akkor muszáj megtartanunk a csapatutasítás tiltását. Éppen ezért, ha egy csapat ehhez a módszerhez fordul egy adott versenyen, azt komolyan büntetnünk kell.”
A Ferrari első körben egy 100 000 dolláros pénzbírságot kapott, ám Mosley úgy gondolja, hogy ennél komolyabb büntetésre van szükség, így nagyon bízik abban, hogy a WMSC okosan fog cselekedni.
„Mindkét autó és mindkét versenyző pontjait el kellene venni, amit a Német Nagydíjon szereztek” – mondta. „Nem fogok javaslatokat tenni, de a jelenlegi tények alapján azt gondolom, hogy sportszakmai szankciónak kellene követnie a történteket, nem elég a pénzbírság.”