Mozgalmas napok előtt áll a Forma-1

Mozgalmas napok elé néz a motorsport világa, hiszen a mai nappal kezdetét veszi a kétnapos Motorsport Business Forum Monacóban, majd pénteken összeül a Motorsport Világtanács, és péntek este megrendezésre kerül az FIA díjátadó gála.

Mozgalmas napok elé néz a motorsport világa, hiszen a mai nappal kezdetét veszi a kétnapos Motorsport Business Forum Monacóban, majd pénteken összeül a Motorsport Világtanács, és péntek este megrendezésre kerül az FIA díjátadó gála.

A Motorsport Business Forum ezekben a percekben vette kezdetét, és az eseményt a Lotus F1 Team csapatfőnöke, Tony Fernandes nyitotta meg, majd felszólal Gerard Lopez is, a Renault F1 Team egyik vevőjelöltje.

A rendezvény színvonala a megszokott lesz, az előadók között lesz Alex Tai, aki vélhetően a Virgin (Manor GP) csapatának vezetője lesz, Nick Fry a Brawn vezérigazgatója, és Richard Cregan, az Abu Dhabi Nagydíjnak helyet adó Yas Marina Circuit vezetője.

A figyelem mégis a Motorsport Világtanács pénteki ülésére irányul, ahol számos téma kerül napirendre, bizonyos dolgok már a jövő évre, de a legtöbb a távolabbi jövőre vonatkozóan.

Az F1 Bizottság először ül össze, és bár elég valószínűtlen, hogy bármi nagyobb jelentőséggel bíró új intézkedésben megegyeznek a jövő évre vonatkozóan, amihez egyhangú egyetértés kellene, minden bizonnyal lesz néhány érdekes finomítás a verseny és az időmérő lebonyolításának módjában.

A tervek szerint a jövőbeli (2011) intézkedésekről és szabályokról is szavazni fognak, melyek jóváhagyásához elég a többség egyetértése. A hírek szerint lesz szó a szezonközi tesztek visszatéréséről, miután a jelenlegi rendszer bebizonyította, hogy jócskán megnehezíti a csapatok életét, különösen akkor, mikor fiatal pilótákat szeretnének a sportba hozni.

Sokan aggódnak a jövő évi tankolási tilalom bevezetése miatt, azt helytelennek tartják, így nem elképzelhetetlen, hogy ezen a téren is lesznek finomítások. Egyesek szerint a kötelező kerékcserék számát egyről kettőre kellene emelni, hogy érdekesebbek legyenek a futamok jövőre, ugyanis a szakemberek attól tartanak, hogy mindenki egy kiállással fog operálni.

Az előzetes elemzések szerint a legjobb stratégia az lesz jövőre, ha a pilóták egészen addig kint marad a keményebb keverékeken – amik az ideinél jóval strapabíróbbak lesznek –, amíg azok teljesen elkopnak, majd a futam második felében már bírni fogják a terhelést a lágyabb keverékek az egyre könnyebb autón.

Az időmérő rendszer sem tisztázott még. Jelen állás szerint marad az idei, három etapos szisztéma, azzal a különbséggel, hogy az utolsóban is üres tankkal mennek a pilóták, az üzemanyagot pedig csak a verseny előtt töltik az autókba.

Ezzel az a “probléma”, hogy így valóban a leggyorsabb autók kerülnek az élre, így még nagyobb az esélye annak, hogy nem lesznek előzések, és az élről indulók győznek. Természetesen ez is téma lesz, néhány apró finomítás ezen a téren is születhet.

Az ülésen a jövő évi versenynaptár is véglegesítésre kerül. A Brit-, és a Kanadai Nagydíj már biztosan megrendezésre kerül, az egyedüli kérdés már csak az, hogy lesz-e verseny Dél-Koreában. Amennyiben igen, jövőre 19 állomásos lesz a versenynaptár a Forma-1-ben.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!