Nem a beismerés után kezdte el vizsgálni Verstappent az FIA

MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing talks with Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko in the garage before the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-21ZQ5FAE92111 // Usage for editorial use only //
Fotó: Red Bull Racing
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Michael Masi azt mondja, nem azért kezdték el vizsgálni Max Verstappen időmérős kihágását, mert a holland kvázi feljelentette magát a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón.

A Red Bull versenyzője a leggyorsabb volt az időmérő edzésen, végül azonban elveszítette a rajtelsőséget, miután a stewardok megállapították, a holland a sárga zászlók ellenére nem lassított le Valtteri Bottas baleseténél.

Rögtön az időmérő után még nem jelentették be, hogy vizsgálat indult Verstappen ellen, noha a Red Bull versenyzője az időmérőt követő sajtótájékoztatón elismerte, nem vette el a gázt. Az FIA csak jó egy és háromnegyed órával a kvalifikáció után idézte be a hollandot.

Ezt követően sokan arról kezdtek el találgatni, vajon az FIA csak azért indított vizsgálatot, mert Verstappen bevallotta a kihágást? Michael Masi versenyigazgató „100 százalékban” cáfolta ezt.

„Addigra én jelentettem a dolgot a stewardoknak, és szóltam nekik, hogy ezt meg kell vizsgálni, Max nyilatkozata csak ezt követően érkezett” – mondta a szakember, aki hozzátette, azért érkezett csak későn az értesítés erről, mert épp a baleset helyszínén zajló javítási munkálatokat felügyelte, a stewardok pedig el voltak foglalva egyéb ügyekkel.

„Valójában már rögtön elkezdtük megnézni a dolgot. De az elsődleges Valtteri egészsége volt, az, hogy kiküldjük az orvosi autót, és megbizonyosodjunk arról, hogy teljesen rendben van.”

„Ez volt az első dolog. Aztán vissza kellett juttatnunk az autót a csapathoz. A harmadik összetevő pedig a pálya helyreállítása volt a következő eseményre. Mivel biztonsági delegáltként ez is a feladatom, ki kellett mennem, hogy megbizonyosodjak arról, minden a helyén van.”

Masi csak ezt követően kezdte el megnézni azt, hogy Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és Max Verstappen biztonságosan haladt-e el Bottas összetört autója mellett.

„Visszaértem az irodába és elkezdtem dolgozni a meglévő adatokkal, és megnéztem mindhárom autót, melyek elhaladtak Valtteri baleseténél.”

Verstappen végül 3 rajthelyes büntetést kapott, Hamiltont viszont nem szankcionálták, a Red Bull holland pilótája azt később sérelmezte is.

„Lewisé nagyon egyszerű volt: nem volt sárga zászló” – mondta ezzel kapcsolatban Masi.

„A pályabírók nagyszerű munkát végeztek, és meglehetősen gyorsan bemutatták a sárga zászlót. De Lewis még nem kapta meg, Sebastian és Max viszont igen. Szóval ennyi történt.”

„A versenybírók pedig épp a Toro Rosso és a Renault ügyének meghallgatását tartották a veszélyes kiengedésekkel kapcsolatban. Szóval nem tudták kiküldeni a beidézést, ami egyébként egy formális értesítés. Amint ez a meghallgatás lezajlott, megírták az idézést. Én valójában már akkor jelentek nekik egy incidenst, amikor az megtörténik.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!