Nem akarják lassítani a kiállásokat a Forma-1-ben

A versenyzők úgy gondolják, hatalmas hiba lenne száműzni a gyors kiállások nyújtotta taktikai harcokat és látványt a Forma-1-ből és beáldozni mindezt a biztonságért.


A versenyzők úgy gondolják, hatalmas hiba lenne száműzni a gyors kiállások nyújtotta taktikai harcokat és látványt a Forma-1-ből és beáldozni mindezt a biztonságért.

Mind az FIA, mind a FOM korlátozásokat vezetett be a bokszutcában dolgozó média munkatársak számára, miután Mark Webber jobb hátsó elszabadult abroncsa eltalálta az egyik operatőrt, aki csonttöréseket szenvedett a Német Nagydíjon.

Amellett, hogy a csapatok mostantól rajtbüntetést kapnak a bokszutcában esetlegesen elszabaduló abroncsokért, a bokszutcai sebességkorlátozáson is szigorítottak. Sőt olyan felvetés is napvilágot látott, miszerint mesterségesen le kellene lassítani a kerékcserét a versenyeken.

A versenyzők azonban nem gondolják, hogy erre valóban szükség lenne, hiszen a gyors kerékcserék is része a show-nak a Forma-1-ben.

„Mikor gyors kerékcsere van, az egy jó reklám a sportnak” – mondta Mark Webber. „Ez is része a show-nak, és mutatja, mennyire teljesítményorientáltak vagyunk, jóllehet ezek a dolgok nem fognak megjelenni az utcai autók terén, és ilyen szempontból gyakorlati hasznunk sincs a tágabb felhasználást illetően.”

„Ez is azt mutatja, hogy milyen apróságokra is figyelni kell, mennyire hajszoljuk a tizedmásodperceket. Lenyűgöző és sok ember beszél róla, mikor a garázs előtt sétálnak, és látják, hogy megérkezik egy autó, ami a szereléssel együtt két másodperc múlva már távozik is.”

Jenson Button szerint egy nagyon egyszerű megoldás lenne a kerékcserék lelassítására, ha visszahoznák a verseny közbeni tankolást, amit egyébként részben a biztonság növelése érdekében száműztek évekkel ezelőtt a Forma-1-ből.

„Ez egy nagyon érdekes része a sportnak, és a motorsport veszélyes, mindenki tudja” – mondta a McLaren brit versenyzője. „Korábban nem volt sebességkorlátozás a bokszutcában, ma már van, ami szerintem nagy előrelépés.”

„Természetesen mindenki azon van, hogy a kerékcserék a lehető leggyorsabbak legyenek, éppen ezért nem lehet kizárni a hibákat, mindig történnek olyan esetek, mikor elszabadul egy-egy gumi, ami persze borzasztó dolog.”

„Azonban a gyorsaság oka az, hogy ma már nem kell megtankolni az autót. Száműztük a veszélyes tankolást, és megkaptuk a gyors kiállásokat – így azt gondolom, hogy vissza kellene hozni a tankolást. Véleményem szerint sokkal nagyobb móka lenne az egész.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!