Nem bűnhődnek tovább a versenyzők a csapathibáért

Könnyen elképzelhető, hogy hamarosan változtatnak a büntetési rendszeren a nem biztonságos bokszutcai kiengedések kapcsán, a versenyzők szerint ugyanis nem fair, hogy ők bűnhődnek egy csapat által elkövetett hiba miatt.


Könnyen elképzelhető, hogy hamarosan változtatnak a büntetési rendszeren a nem biztonságos bokszutcai kiengedések kapcsán, a versenyzők szerint ugyanis nem fair, hogy ők bűnhődnek egy csapat által elkövetett hiba miatt.

Azt követően, hogy Mark Webber elszabadult kereke eltalált egy kameramant a tavalyi Német Nagydíjon, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szigorított a büntetéseken: az idei szezontól kezdve az a versenyző, akit nem megfelelő módon engednek ki a bokszutcában kerékcseréjét követően, a soron következő versenyhétvégére 10 rajthelyes büntetést kap.

Idén Daniel Ricciardo és Esteban Gutiérrez járt már pórul, a versenyzők pedig többször kifejtették, nem érzik tisztességesnek, hogy olyasmiért bűnhődnek, ami valójában nincs is az irányításuk alatt.

Az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint a téma előkerült a versenyzői eligazításokon is, és állítólag komoly lobbi folyik azért, hogy mihamarabb változzon az erre vonatkozó szabály – erre akár már heteken belül sor kerülhet.

Ahhoz azonban, hogy az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) ratifikálja az új szabályt, a csapatok egyhangú beleegyezésére lesz szükség.

Az FIA egy meg nem nevezett forrása azt mondta, reményeik szerint még az augusztusi nyári szünet előtt tisztázódik a kérdés.

„Egy reális cél a szabályváltozásra a Belga Nagydíj lenne” – fogalmazott.

Gutiérrez, aki a Brit Nagydíjra kapott egy ilyen incidensért büntetést, úgy érzi, egyszerűen elfogadhatatlan a jelenlegi helyzet.

„Szerintem túl szigorúak, hiszen a mi esetünkben a kerék még csak le sem jött az autóról” – mondta a mexikói.

„Rögtön megéreztem, hogy baj van, megálltam, szóval teljesen biztonságosan dolgoztunk és jól reagáltunk a problémára.”

„Az ember már eleve időt veszít azzal, hogy kap egy 5 másodperces stop-and-go büntetést, és aztán a következő versenyen még 10 hellyel hátrébbról is rajtol. Szerintem túl sok.”

„Megtörtént ez már Daniellel is korábban, és szerintem ezt mindenképp felül kellene vizsgálni, mert ez nem egy versenyzői hiba volt, és 10 rajthellyel büntetni ezért, véleményem szerint túl kemény.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!