Newey: A Red Bullt komolyan érinti az új szabály

Adrian Newey, a Red Bull Racing főtervezője elismerte, feltehetően érzékenyen érinti majd csapatát a hétvégén érvénybe lépő diffúzor-szabályozás, melytől többen azt várják, felborítja az erőviszonyokat a Forma-1-ben.


Adrian Newey, a Red Bull Racing főtervezője elismerte, feltehetően érzékenyen érinti majd csapatát a hétvégén érvénybe lépő diffúzor-szabályozás, melytől többen azt várják, felborítja az erőviszonyokat a Forma-1-ben.

Mint ismert, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégi Brit Nagydíjtól kezdődően szabályozza a fújt diffúzorok használatát oly módon, hogy megtiltja azon trükkös motorvezérlések használatát, melyek segítségével a csapatok akkor is kipufogógázt áramoltattak autóik diffúzoraira, ha a versenyzők éppen nem taposták a gázpedált.

Habár a szabálymódosítás hatásait lehetetlen pontosan megjósolni, Adrian Newey szerint csapata hátrányba kerülhet Silverstone-ban.

„Azt gondolom, meglehetősen nagy hatással lesz ránk, mert a mi autónk a kipufogó köré épült olyannyira, hogy az már része volt a tervezésnek kezdettől fogva” – ismerte el Newey a Reutersnek.

„Feltehetően rajtunk és a Renault-n kívül mindenki megpróbálta másolni a rendszert, elsősorban a miénket, és megpróbálták hozzáigazítani azt az autójukhoz. Tehát talán épp ezért, mert az autónk e köré épült, minket jobban érint majd, de nagyon nehéz ezt előre megmondani.”

Newey bevallotta, értetlenül áll az előtt, hogy az FIA miért szezon közben módosít a szabálykönyvön.

„Nem nagyon értem, mert egészen eddig a versenyig legálisnak minősítették. Párhuzamot vonhatunk az aktív felfüggesztés 1993 végi betiltásával, ahol nem volt szabályváltozás. A Ferrari nem tudta működésre bírni az aktív rendszerét, a következő évtől pedig hirtelen illegálissá vált.”

„Persze könnyű összeesküvés-elméletekbe esni. Hogy igaz-e, vagy sem, nem tudom. Legfőbb riválisaink a McLaren és a Ferrari, a Ferrari pedig valószínűleg nem tudta rendesen működtetni a kipufogót, szóval nagyon elégedettek, hogy most szabályozzák.”

„A McLaren talán nem is igazán tudja, hogy többet vagy kevesebbet veszít-e nálunk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hírlevél