Newey: Nagy fejtörést okoz az első szárny - F1VILÁG.HU

Newey: Nagy fejtörést okoz az első szárny

HIRDETÉS

A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey elárulta, bár az elmúlt négy évben domináltak a száguldó cirkuszban, a most bevezetésre kerülő új szabályok bizony az ő dolgukat is alaposan megnehezítik.


A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey elárulta, bár az elmúlt négy évben domináltak a száguldó cirkuszban, a most bevezetésre kerülő új szabályok bizony az ő dolgukat is alaposan megnehezítik.

2014-től kezdődően a Forma-1 csapatai már 1,6 literes V6-os turbómotorokat használnak majd, ám aerodinamikai téren is lesznek változások, melyeket nem szabad alábecsülni.

Newey elárulta, a keskenyebb első szárny kétségkívül okoz némi fejtörést a Red Bull Racingnek is.

„A legnagyobb problémát 2014-re a keskenyebb első szárny okozza” – árulta el Newey az Auto Motor und Sport című német szaklapnak adott interjújában.

„A 150 milliméterrel szűkebb elem nem hangzik olyan vészesnek, de mégis hatalmas különbséget jelent, mert az első szárny véglapjai most az első gumik közepéig érnek. És vissza kell nyernünk azt, amit ezáltal elveszítünk. El kell döntenünk, hogy a levegőt belül, vagy körülötte vezetjük el.”

„Szintén nagy kihívást jelent a motor, illetve a különböző kiegészítő eszközök elhelyezése az autóban. A komplett hajtáslánc rendkívül bonyolult. Körülbelül kétszer-háromszor olyan nehéz installálni a motort, mint a V8-as erőforrások esetében.”

Newey hozzátette, a trükkös kipufogórendszerek kora is lejár a Forma-1-ben, márpedig ezt a technikát a Red Bull mondhatni tökélyre fejlesztette az elmúlt években – ezért emiatt ők veszíthetik a legtöbbet.

„Az eddig használt kipufogómegoldást nem tudjuk tovább használni, mert csak egy kipufogóvég lesz, a hátsó szárny alatt. Emellett a turbófeltöltő is sokat elvesz majd a kipufogóerőből. Az biztos, hogy mi jobban integráltuk a kipufogót az autónk aerodinamikájába, mint a többi csapat. Ezért nekünk van a legtöbb vesztenivalónk.”

„Viszont már akkor is hasonló koncepció mentén terveztem az autóinkat, amikor még nem volt befújt diffúzor. Akkor is működött valahogy, szóval megpróbálom újra.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!