Newey: Nem tudjuk, mennyire leszünk jók idén - F1VILÁG.HU

Newey: Nem tudjuk, mennyire leszünk jók idén

HIRDETÉS

A tavalyi sikerek semmiféle garanciát nem jelentenek arra, hogy a Red Bull autója idén is versenyképes lesz – figyelmeztet a gárda főtervezője, Adrian Newey.


A tavalyi sikerek semmiféle garanciát nem jelentenek arra, hogy a Red Bull autója idén is versenyképes lesz – figyelmeztet a gárda főtervezője, Adrian Newey.

A nemrégiben bemutatott RB8-as konstrukció ma, nem sokkal dél előtt gurult pályára először a dél-spanyolországi Jerezben Mark Webber irányítása mellett. Annak ellenére, hogy az új modell a tavalyi, sőt, a tavalyelőtti versenygép evolúciója, Newey szerint semmi biztosíték nincs arra, hogy idén is nyerő formában lesznek.

„Tudjuk, mit értünk el a tél során, de az olyan dolgok, mint a kipufogó, az első szárnyra vonatkozó hajlékonysági tesztek, és egyéb más technikai szabályok is megváltoztak” – fogalmazott a szakember a minap.

Newey hozzátette, véleménye szerint a Red Bull számára a legnagyobb kihívást egyértelműen a befújt diffúzor betiltása jelenti, hiszen az osztrák istálló tavaly kiválóan kiaknázta a trükkös rendszerben rejlő lehetőségeket.

„Amikor a dupla diffúzort betiltották 2010 végén, nagyrészt helyettesíteni tudtuk a hatását a kipufogóval” – magyarázta. „Ezúttal nagyon nehéz lesz pótolni a kipufogó nyújtotta előnyöket – ezt nem sikerült megtennünk.”

„Hogy jobb munkát végeztünk-e riválisainknál, azt nehéz megmondani. Az egész dolog arról szól, hogy felépítsünk egy megfelelő koncepciót, és megértsük, mire van szüksége az autónak a trükkös kipufogórendszer betiltása után.”

Newey elárulta azt is, nyilvánvaló döntés volt, hogy a Red Bull is a lépcsős orrszerkezettel kezdi meg az évet, még ha az annyira nem is esztétikus. Ezzel kapcsolatban a szakember továbbá elárulta azt is, az orrtörésnél látható nyílás sokkal inkább a versenyző hűtésére szolgál, mintsem aerodinamikai hatása lenne.

„Kár, hogy egy olyan megoldást kell kidolgozni, ami nem éppen attraktív. De a teljesítmény előrébb való az esztétikánál, így ez a rész sem kivétel. A nyílás az orron egyszerűen csak a versenyző hűtésére szolgál. Általában az ilyen lyukak az orrkúp elején kapnak helyet, de mi hátrébb raktuk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!