Newey: Nevetségesen sok pénzt kínált a Ferrari

Spanish F1 Grand Prix - Practice
MONTMELO, SPAIN - MAY 12: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing in the garage during practice for the Spanish Formula One Grand Prix at Circuit de Catalunya on May 12, 2017 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Williamsnek, a McLarennek és a Red Bullnak is világbajnok Forma-1-es autót tervező Adrian Newey három alkalommal is közel került ahhoz, hogy a Ferrarihoz szerződjön.

A neves szakember jelenleg is a Red Bull Forma-1-es csapatánál tevékenykedik főtervezőként, 2010 és 2013 között pedig négy világbajnoki címhez segítette hozzá az osztrák istállót.

Newey a Sky Sports F1 televíziónak adott interjújában nemrég elárulta, a Ferrari három alkalommal is megpróbálta leszerződtetni őt – ő azonban mindannyiszor kikosarazta a patinás olasz istállót.

„Három alkalommal kerültem közel hozzá” – mondta a neves tervezőzseni.

„Először akkor, amikor az IndyCarban dolgoztam, és a Ferrari úgy döntött, hogy épít egy IndyCar-versenyautót. Felajánlották, hogy csatlakozzak főtervezőként a projekthez, de nem éreztem jó döntésnek, szóval nemet mondtam.”

„Aztán sokkal komolyabb volt, amikor Jean Todt ajánlotta fel 1996-ban, hogy csatlakozzak hozzájuk technikai igazgatóként. Akkoriban volt egy ajánlatom arra is, hogy a Williamsnél maradjak, és csatlakozhattam a McLarenhez, vagy a Ferrarihoz.”

„Hosszasan gondolkodtam rajta, nehéz döntés volt, de nagyon fiatal családom volt akkoriban, és úgy döntöttem, hogy az Egyesült Királyságban akarok maradni.”

Fotó: Pirelli

A Ferrari legutóbb 2014-ben próbálkozott meg azzal, hogy leszerződtesse az F1-es tervezőgurut. A Red Bull akkoriban sokat küszködött a Renault motorjaival, a hibrid érában pedig a Mercedes dominált.

Nemrég megjelent életrajzi könyvében Newey mesél arról, a Ferrari hogyan ajánlott neki filmsztárokhoz illő életet, és „nevetségesen nagy összeget” – az olaszok képesek lettek volna kétszer annyit fizetni, mint akkori fizetése a Red Bullnál. És voltak tárgyalásai a Mercedesszel is.

„Nyilvánvalóvá vált, hogy a Renault messze le van maradva – főleg a Mercedeshez képest, és bizonyos mértékben a Ferraritól is” – mondta a szakember.

„A Renault látszólag nem akarta anyagilag megalapozni azt, hogy orvosolja a problémákat, ami aggasztó volt egy kicsit. Kicsit nehéz helyzet volt. Nem akartam kisétálni a Red Bulltól, mert otthon érzem magam itt, és kezdettől fogva érintett vagyok a projektben Christiannal [Horner] együtt – a Jaguar romjaira építettük fel ezt a csapatot.”

„Nem akartam kisétálni, de olyan helyzetbe sem akartam kerülni, melyben egyik kezünk meg van kötve a motor miatt. Nagyon nehéz döntés volt. A Ferrari egy hihetetlen ajánlattal állt elő, nagyon vonzóval, és volt pár álmatlan éjszakám, mielőtt eldöntöttem, mi legyen. Végül úgy éreztem, nem lenne helyénvaló, ha kisétálnék a Red Bulltól.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hírlevél