Newey: Ricciardo biztosan rajtbüntetést kap Kanadában

Fotó: Red Bull Racing
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 24: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during practice for the Monaco Formula One Grand Prix at Circuit de Monaco on May 24, 2018 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1VRVHJRM51W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Bár korábban arról szóltak a hírek, Daniel Ricciardo nem kap rajtbüntetést Kanadában a Monacói Nagydíjon felmerült motorgondok miatt, most mégis úgy tűnik, az ausztrál versenyzőt hátrébb sorolják a rajtrácson hétvégén.

Ricciardo megnyerte a monacói versenyt, habár már a futam első felében jelentős mértékben veszített autójának motorerejéből a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel (MGU-K) kapcsolatos problémák miatt.

A verseny után a Red Bull alapos vizsgálatba kezdett, és arról szóltak a hírek, az egység nem sérült meg, csupán annak beépítésével voltak gondok.

Adrian Newey, a Red Bull főtervezője viszont a minap úgy nyilatkozott, elkerülhetetlen lesz Ricciardo számára a rajtbüntetés Kanadában.

„Kétségkívül kap néhány büntetést Montrealban. Arról még nem hallottunk, hogy mennyit” – mondta a szakember.

Ricciardo a szezon eddig eltelt részében már két MGU-K-t használt fel, egy harmadik beépítése pedig automatikusan 10 rajthelyes büntetést von maga után.

Newey cáfolta a híreket, miszerint a Monacóban sérült komponens menthető.

„Kétlem, figyelembe véve, hogy lángra kapott és kiégett, elszenesedett. Szóval nagyon meglepődnék.”

Ricciardo már az energiatárolóból és a vezérlőelektronikából is felhasználta a megengedett mennyiséget – ha ezekből is új kell, újabb 5 rajthelyes büntetés vár Ricciardóra.

„Az egyik kérdés, hogy az akkumulátor sérült-e Monacóban, vagy sem. Amíg ezt mondja meg nekünk a Renault, addig nem tudjuk pontosan, mivel is állunk szemben.”

A Red Bull motorpartnere, a Renault egyébként egy továbbfejlesztett erőforrással érkezik majd Montrealba, Newey szerint azonban ez nem lesz komoly előrelépés.

„Körülbelül 1 százalékkal több motorerőt jelent, ami 1 tizedmásodperc. Szóval ér valamit, de nem nagy áttörés.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!