Verstappen vs. Ocon

Newey szerint csúszós kerékvetők kellenének az F1-be

Fotó: Pirelli
Fotó: Pirelli
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint „csúszós kerékvetőkkel” kellene elrettenteni a versenyzőket attól, hogy kiszélesítsék a versenypályákat – árulta el Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója.

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint „csúszós kerékvetőkkel” kellene elrettenteni a versenyzőket attól, hogy kiszélesítsék a versenypályákat – árulta el Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója.

A pálya határainak betartása a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon is beszédtémát szolgáltatott, miután Max Verstappen autójának felfüggesztése az időmérő edzésen megsérült, amikor a holland versenyző jobb hátsó kerekével megcsípte az egyik külső kerékvetőt.

Az austini versenypályán a múlt hétvégi versenyre új rázókövetek is telepítettek, hogy elvegyék a versenyzők kedvét a kanyarok lerövidítésétől.

„A kerékvetők némely pályán jobban működnek. A Red Bull Ringen a plusz kerékvetőket hátrébb kellett raknunk, mert amikor először kiépítettük őket, törtek a felfüggesztések” – mondta Charlie Whiting.

„Alapvetően az autók nem tudtak megbirkózni a kerékvetőkkel. Láthattuk akkor, néhány autó rendben volt, de voltak, melyek nem. Egyes csapatoknak újra kellett tervezniük az autóikat, hogy megbizonyosodjanak arról, azok ellenállnak ezeknek a dolgoknak.”

„Ez az egyik érv, amivel néha találkozom: olyan kerékvetőket akarnak, melyeket úgy terveznek meg, hogy azok feküdjenek az autóknak. Én viszont erre azt mondom, ’nem, ez nem így működik, nektek kell úgy megépíteni az autótokat, hogy azok passzoljanak a pályákhoz’.”

„Bonyolult téma az, amire nem egyszerű megoldást találni.”

Whiting elárulta, Adrian Newey egy egészen szokatlan ötlettel is előállt.

„Adrian Newey nemrég megkeresett és azt javasolta, hogy lehetnének csúszós kerékvetők, én pedig azt mondtam neki, ’ez nagyszerű, Adrian, de ha találsz olyan kerékvetőt, ami eltántorít mindenféle autót, és fekszik a versenymotoroknak, akkor szólj róla, mert mi nem igen találunk ilyet’.”

Whiting azt mondja, mivel a versenypályák nemcsak az F1-es mezőnyt látják vendégül, nehéz olyan radikális megoldásokkal előállni, mint amilyet Newey is javasolt.

„Ez a legnagyobb probléma, hogy nem tudjuk biztosítani a pályatulajdonosok és üzemeltetők számára, hogy egész évben használni tudják a pályáikat anélkül, hogy túl sokat kellene dolgozniuk rajtuk. A Red Bull Ringen például lefektetnek néhány kerékvetőket, de azokat felszedik, ha motorversenyeket tartanak.”

„Meglehetősen egyszerű lenne arra kérni őket, hogy telepítsenek olyan kerékvetőket, melyek minden típusú autó számára megfelelőek, de azok talán egy kicsit rosszak lennének az F1-es autóknak. Tudom, hogy ez nem a mi problémánk, de a MotoGP is szeretne néhány F1-es pályán versenyezni, mint ahogy a Superbike-világbajnokság is, nekik pedig olyan kerékvetőkre van szükségük, amik nem okoznak túl nagy nehézséget.”

„Ezért is álltunk elő a dupla kerékvetőkkel, amit az austini pálya 9-es és 19-es kanyarjába is lefektettünk, és számos más helyszínen megtalálhatóak. Ezek elég jók az F1-es autóknak, de a Porsche Szuperkupa autóinak már annyira nem. Viszont jó a motoroknak, tehát egy kiváló kompromisszum született, amire szükség van akkor, ha olyan pályára megyünk, ahol az F1 és a MotoGP is versenyezni akar.”

 

Kapcsolódó cikkek

Whiting: Nem kell szabályt változtatni a Vettel-incidens után

Charlie Whiting szerint nem szükséges változtatni a versenyautók véletlenszerű mérlegelésére vonatkozó szabályokon azok után sem, hogy Sebastian Vettel súlyos pénzbírságot kapott az interlagosi időmérő edzésen elkövetett kihágásáért.

Whiting: Vettel könnyen betartható szabályt szegett meg

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting azt mondja, a piros zászlóra vonatkozó szabályokat könnyű betartani a Forma-1-ben, Sebastian Vettel pedig egész egyszerűen nem végzett elég jó munkát Austinban, ezért kapott büntetést.

Az FIA már elismeri, Magnussen szabálytalan volt Japánban

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting elismerte, már úgy látják, Kevin Magnussen túl későn kezdett el védekezni Charles Leclerckel szemben a Japán Nagydíjon, és ez vezetett kettejük ütközéséhez Szuzukában.

Az FIA elárulta, van-e közük a Ferrari visszaeséséhez

A Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állítja, a Ferrari csapatának teljesítménye nem azért esett vissza az elmúlt időszakban, mert ők egy második szenzort is beépítettek az olaszok autóiba.

Az FIA tisztázta a Vettel-féle védekezést

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég arról tájékoztatta a Forma-1 versenyzőit, ha a jövőben a versenypályán, védekezés közben egyazon irányba két eltérő manővert hajtanak végre, büntetéssel számolhatnak.

Friss hírek