Nick Fry marad a Brawn GP ügyvezetője

Ross Brawn pontot tett a találgatások végére, és megerősítette, nem lesznek személyi változások a menedzsmentben, ami azt jelenti, hogy továbbra is Nick Fry marad a brackley-i bázisú gárda ügyvezető igazgatója az idei évben.

Ross Brawn pontot tett a találgatások végére, és megerősítette, nem lesznek személyi változások a menedzsmentben, ami azt jelenti, hogy továbbra is Nick Fry marad a brackley-i bázisú gárda ügyvezető igazgatója az idei évben.

“Nick a csapat egyik kulcsfigurája” – mondta a Brawn GP tulajdonosa keddi sajtótájékoztatóján a spanyolországi Barcelonában.

“Megtartja pozícióját, így továbbra is ő lesz a csapat ügyvezetője, és alaptagja a jövőben. A spekulációkkal ellentétben, Nick pozíciója nem változik. Azt sem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy komolyan kivette a részét a felvásárlási folyamatban.”

A Ferrari egykori technikai igazgatója a tavalyi évtől a Honda Racing csapatvezetői pozícióját töltötte be, most pedig az újonnan alakult, nevét viselő Brawn GP tulajdonosa lett, miután sikerült megegyeznie a japán vezetéssel a forma-1-es csapat átvételéről.

Brawn azt is elmondta, ha nem tartott volna össze a menedzsment a nehéz időkben, biztosan nem tudták volna véghezvinni a felvásárlást, így nagyon örül annak, hogy bejelentheti, nem lesznek változások a felsővezetésben.

“Ha nem maradtunk volna egyben, jómagam, Nick Fry, Nigel Kerr, Caroline McGrory, és John Marsden, akkor nagyon nehéz lett volna elérni mindezt. Azonban boldog vagyok, hogy itt vagyunk, és rajthoz állhatunk a szezonnyitón Melbourne-ben, ami fantasztikus.”

A Honda még december elején jelentette be, hogy azonnali hatállyal leállítja forma-1-es programját és elhagyja a királykategóriát. Sokan már azt gondolták, hogy a csapat végleg meg fog szűnni, ugyanis a japán vezetésnek egyetlen külsős ajánlat sem nyerte el a tetszését.

Végül aztán a Ross Brawn vezette menedzsment ajánlatára bólintottak rá a tokiói bázison, így a brit szakember kezébe került a forma-1-es alakulat, aki elárulta, hogy igazából nem is volt nagyon más választása, mert ha ő nem áll a sarkára, biztosan felszámolásra kerül a gárda.

“Az igazat megvallva, nem volt nagyon más választásom” – mondta. “Ha a menedzsment &#8211 mert itt nem csak rólam van szó &#8211 nem viseli ennyire a szívén az ügyet, akkor most valószínűleg nem lenne csapat. Ekkor pedig az összes dolgozó elveszítette volna az állását. Szóval ez egy lehetőséget adott számunkra.”

“Igazából, ebből a szempontból nem volt nehéz választás. A dolgok rosszra is fordulhatnak, de optimisták vagyunk. Ha az autóból ki tudjuk hozni a maximumot, és azt gondolom, hogy az új gép jónak tűnik, akkor véleményem szerint igenis van jövője a csapatnak. Amennyiben az autó gyengélkedni fog, akkor pedig csakis magunkat hibáztathatjuk.”

Bár a csapat biztonságban van az idei évben, ugyanis már megvan a gárda költségvetése, Brawn bevallotta, még több befektetőt és szponzort kell találniuk ahhoz, hogy hosszú távú jövőjük is biztosítva legyen a Forma-1-ben.

“Az első akadályon már túljutottunk, a csapat közepes távú jövője biztosítva van, így most az azt követő időszakra kell gondolnunk, és olyan támogatókat, szponzorokat kell találnunk, akik biztosítani tudják a csapat jövőjét” – magyarázta a brit szakember, aki azt is tisztázta, hogy sárga- fekete festésük egyetlen jövőbeli szponzorukkal sincs összefüggésben.

Arra a kérdésre, hogy mennyire volt nehéz ilyen rövid idő alatt alkalmassá tenni az új autót a Mercedes-Benz motor befogadására, Brawn a következőket válaszolta: “Nagyon nehéz volt. Nem tudom elégszer megköszönni a Mercedes-Benznek a segítséget.”

“Valójában a Ferrari és a Mercedes-Benz is teljes mértékben támogatott bennünket, azonban végül azért döntöttünk a németek mellett, mert az ő egységüket egyszerűbbnek tűnt beépíteni az autónkba, mint az olaszokét. Mikor meghoztuk ezt a döntés, valamikor karácsony táján, a Mercedes alkalmazottai komoly segítséget nyújtottak számunkra.”

“Azonban a mi dolgozóinkat is nagyon nagy dicséret illeti, hiszen ha ránézünk az autóra, akkor olyan, mintha mindig is erre lett volna tervezve. Természetesen vannak dolgok, amiket nem így alakítottunk volna, ha ezt előre tudjuk, de ezek apró kompromisszumok, így minden nagyon jónak tűnik.”

Brawn azt is elmondta, hogy a Force Indiával ellentétben, ők nem a wokingiak váltóját használják majd az idei évben, hanem egy saját fejlesztésű egységgel állnak rajthoz, míg a kinetikus energiatároló rendszerről egyelőre le kell mondaniuk, mert annak fejlesztését – amely a hírek szerint lendkerekes lett volna – már korábban leállították.

“Nem lesz KERS rendszerünk. Talán valami majd lesz a szezon későbbi részében, de a rendelkezésünkre álló szűkös időkeret miatt úgy döntöttünk, hanyagoljuk a rendszert” – magyarázta Brawn.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!