Nincs egyetértés: 2019-re még nem változik az F1-es pontrendszer

Fotó: Toro Rosso
Fotó: Toro Rosso
Nagy valószínűség szerint 2019-ben még nem fog változni a pontszámítás a Forma-1-ben – Charlie Whiting azt mondja, a csapatok nem jutottak dűlőre a kérdésben.

Nagy valószínűség szerint 2019-ben még nem fog változni a pontszámítás a Forma-1-ben – Charlie Whiting azt mondja, a csapatok nem jutottak dűlőre a kérdésben.

Ahogyan arról korábban az F1VILÁG is beszámolt, nemrég felmerült, hogy a jövőben átalakítanák a pontszámítást a száguldó cirkuszban, és akár az összes célba érkezőt pontokkal jutalmazhatják.

Mivel azonban változtatások bevezetéséhez a csapatok egyhangú támogatására van szükség, 2019-ben még nem alakul át az F1-es pontrendszer.

„Megvitattuk a kérdést. Nem olyan dologról van szó, mint a 2021-es szabályok, hanem olyasvalamiről, amivel ha mindenki egyetért, már 2019-re bevezethetnénk – de nem volt egyetértés a kérdésben” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója.

Jelenleg a legjobb 10 helyen befutó versenyző kap pontot (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), ha pedig a 15. helyen célba érő versenyzőt is pontokkal akarnák jutalmazni, akkor a 10. helyen befutót legalább 6 egység illetné. Egyes csapatfőnökök viszont azon a véleményen vannak, hogy a pozíciók közötti egypontos különbséget is növelni kellene.

„Azt gondolom, az egypontos különbség nem elég” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.

„Mert a 7. és 8. helyek között is egy pontos különbség lenne, illetve a 15. és 14. helyek között is – szerintem ez nem elég. Szóval alaposabban meg kell vizsgálni a kérdést.”

Márpedig, ha a jövőben minden versenyzőnek pontot osztanának, aki célba ér, és növelnék a pozíciók közti pontkülönbséget, a győzelemért járó 25 pontot is növelni kellene.

„Ez egy komoly döntés. Ha változtatunk, akkor 10 évig ennek kell maradnia, nem akarjuk összekuszálni a dolgokat” – mondta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója még augusztusban.

Utoljára egyébként 2015-ben változtattak az F1-es pontrendszeren, amikor törölték az egy évvel korábban bevezetett duplapontokat a szezonzáró futamra.

 

Kapcsolódó cikkek

Mégsem lesz F1-es verseny Miami belvárosában

Sajtóértesülések szerint a Forma-1 menedzsmentje, illetve a helyi szervezők letettek arról, hogy Miami belvárosában rendezzenek versenyt a jövőben – minderről a Herald számolt be a minap.

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

F1: Kínai Nagydíj – Végeredmény

A Mercedes kettős győzelmével zárult a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj. Lewis Hamilton elsőként szelte át a célvonalat csapattársa, Valtteri Bottas, valamint a Ferrari Sebastian Vettel előtt.

F1 1000. – A résztvevők kedvencei (3. rész)

A Forma-1 történetének 1000. versenyét rendezik hamarosan, Kínában. Megszámlálhatatlanul sok felejthetetlen pillanat, melyekre nemcsak az egyszeri rajongók, de természetesen maguk a résztvevők is szívesen emlékeznek vissza.

Az F1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa

Valtteri Bottas vezetésével a Mercedes csapata bérelte ki az első rajtsort a Forma-1-es Kínai Nagydíj szombati időmérőjén, mögöttük a Ferrarik, a Red Bullok, a Renault-k és a Haasok sorakoznak.

Friss hírek