Hírek

Öt csapat szerint illegális a Mercedes

Legalább öt csapat szerint illegális a Mercedes Forma-1-es csapatának innovatív szárnyrendszere, így könnyen elképzelhető, hogy a brackley-i gárda találmánya a jövő hétvégi Kínai Nagydíjon újabb ellenállásba ütközik majd.


Legalább öt csapat szerint illegális a Mercedes Forma-1-es csapatának innovatív szárnyrendszere, így könnyen elképzelhető, hogy a brackley-i gárda találmánya a jövő hétvégi Kínai Nagydíjon újabb ellenállásba ütközik majd.

A DRS-rendszerrel kombinált F-csatornát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, valamint Malajziában is szabályosnak minősítette, noha a Lotus és a Red Bull élesen tiltakozott annak használata ellen, mondván, a rendszer nem felel meg a technikai szabálykönyvben foglaltaknak.

A sportot irányító testület technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting úgy fogalmazott, miután a Mercedes rendszerének működtetéséhez nincs szükség a versenyző közvetlen beavatkozására, hiszen az a DRS nyitott állásánál gyakorlatilag passzívan működik, a fejlesztés teljesen szabályos.

A riválisok szerint a német alakulat az időmérő edzésen nagyjából fél másodperces előnyre tesz szert az F-csatorna használatával, és noha az FIA Sepangban is legálisnak minősítette azt, a csapatok újra arra kérik a testületet, vizsgálják felül álláspontjukat.

A BBC Sport úgy tudja, legalább öt csapat illegálisnak tartja a Mercedes W03-as autóját, így Charlie Whiting ezen a héten újra alaposan megvizsgálja majd a megoldást. Ha a szakember ismét úgy találja, hogy annak használata legális, a rivális alakulatok az április 13-15. között megrendezésre kerülő Kínai Nagydíjon feltehetően ismét tiltakoznak majd a rendszer ellen.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nemrégiben úgy fogalmazott, szeretnék, ha Sanghajban ismét egyeztetnének a Mercedesről, mivel szeretnének tiszta képet kapni az F-csatornát illetően, hogy – amennyiben szükséges – nekiláthassanak saját verziójuk kifejlesztésének.

„Charlie Whiting technikai delegált mindent figyelembe vett és volt néhány egyeztetés vele a dologgal kapcsolatban a malajziai hétvégén” – magyarázta Horner.

„Azt hiszem, szerette volna átgondolni a dolgot, és természetesen tiszteletben fogjuk tartani pozícióját akkor is, amikor Kínában világossá teszi álláspontját.”

„Ezt követően a csapatok különféle alternatívákkal kerülnek majd szembe. Vagy elfogadják, és talán megnézik, milyen lehetőségük van egy saját rendszer kifejlesztésére, de megvan a lehetőség a tiltakozásra is, ha nem értünk egyet, vagy valamely csapat nem ért egyet Charlie álláspontjával.”

„Mint az összes ehhez hasonló eszköz esetében, ezúttal is az a kérdés, milyen hatással van az autó többi részére. Természetesen biztosak vagyunk abban, hogy az élmezőny csapatainak mérnökei már azt kutatják, miképp működik a rendszer, és hogy miképp tudnák beleilleszteni saját tervezési koncepciójukba.”

„De mielőtt elkezdjük legyártani az alkatrészeket és költünk rájuk, nagyon fontos volna tudnunk, hogy igen, a rendszer használata engedélyezett lesz a szezon hátralévő részében is. Hiszen elég gyakran láthatjuk, hogy néhány technikai dolog esetében kijön egy pontosítás, amely gyakorlatilag azt az eredményt hozza, hogy az adott eszköz nem felel meg a szabályoknak.”

Szólj hozzá!