Óvások tömkelegére számítanak Melbourne-ben

Az FIA elnöke, Max Mosley szerint a jövő hétvégi szezonnyitón csúcsosodhat ki igazán a diffúzorok körüli mizéria, ugyanis már nincs elég idejük ahhoz, hogy a szezon kezdetéig megoldják a csapatok közötti nézeteltéréseket.

Az FIA elnöke, Max Mosley szerint a jövő hétvégi szezonnyitón csúcsosodhat ki igazán a diffúzorok körüli mizéria, ugyanis már nincs elég idejük ahhoz, hogy a szezon kezdetéig megoldják a csapatok közötti nézeteltéréseket.

Az idei évben számos új szabály került bevezetésre, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, a csapatok mindent megtesznek azért, hogy megtalálják a kiskapukat, és okos mérnöki megoldásokkal előnybe kerüljenek ellenfeleikkel szemben.

Már az idei év elején, mikor bemutatták az első autókat, sokaknak feltűnt a Toyota és a Williams különleges diffúzora, ami már ránézésre is meghaladja a 175mm-es maximális magassághatárt.

A riválisok azonnal panaszt is tettek a szövetségnél, ám Mosley kijelentette, hogy a vitatott elrendezés szabályos, ugyanis a hátsó törésstruktúra okos kialakítása miatt, arra nem vonatkoznak a megszorító szabályok.

Az említett két gárda mellett a Brawn GP idei autója is egy hasonló diffúzort kapott, ami szintén jóval nagyobb leszorító erőt generál, mint a riválisok, a szabályok szó szerinti értelmezését követő elrendezése.

Bár az FIA legálisnak minősítette a vitatott elemeket, az autosport.com úgy tudja, hogy legalább egy csapat már panaszt tett a szövetségnél, és a többiek is csatlakozhatnak, ha nem változik a helyzet – és miért is változna.

Mosley éppen ezért biztos abban, hogy az Ausztrál Nagydíj csütörtöki gépátadásán, vagy a versenyt követően több csapat is óvást nyújt majd be egyesek ellen, akik természetesen azt megfellebbezik, és végül a bíróságra kerül az ügy, ahol hosszas huzavona után végül ítélet születhet.

“Ez egy nagyon okos eszköz, és minden okod megvan arra, hogy egyrészről teljesen szabályosnak, másrészről pedig illegálisnak mond. Ez nagyon nehéz lesz. Most az történt, hogy acsapatok azt mondták, szerintük illegális, ezért és azért” – magyarázta Mosley a The Daily Telegraph-nak adott interjújában.

“Ha lett volna elég idő, akkor valószínűleg az FIA Fellebbviteli Bírósága elé vittem volna az ügyet, azonban ez már nem lehetséges a szezonnyitó előtt. Éppen ezért biztos vagyok abban, hogy komoly viták lesznek Ausztráliában.”

“Az egyik lehetőség az, hogy mindenki egyetért abban, hogy illegális, és így az európai futamok nyitóállomásától már senki nem használja, de ebben az esetben is lesznek viták, mert azok a csapatok, melyek eddig azt mondták, legális, ezután sem változtatnak véleményükön, míg azok, akik illegálisnak tartották, felteszik majd a kérdést, hogy miért kellene még négy versenyig hátrányban lenniük.”

“Szóval nagy valószínűséggel az fog történni, hogy a sportfelügyelőknél köt majd ki a dolog, akik hoznak egy döntést. Azt nyilván megfellebbezi az a fél, aki hátrányba kerül. Aztán a Fellebbviteli Bíróságra kerül az ügy. Nem lesz egyszerű” – tette hozzá Mosley.

A szóban forgó csapatok (Toyota, Williams, Brawn GP) egyébként tartják magukat ahhoz, hogy teljes mértékben szabályos diffúzoruk.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!